РОЗДІЛИ САЙТУ
- ⇒ Нормативна база
- ⇒ Дистанційна освіта
- ⇒ Нова українська
школа
- ⇒ Вступ до першого
класу
- ⇒ Профільна загальна
середня освіта
- ⇒ Національний
мультипредметний тест
- ⇒ Цивільний
захист
- ⇒ Матеріально-технічна
база закладів
освіти
- ⇒ Шкільний
громадський
бюджет
- ⇒ Стратегія розвитку
освіти Чернігівської
територіальної громади
- ⇒ Харчування
- ⇒ Доступ до публічної
інформації
- ⇒ Публічні закупівлі
- ⇒ Вакансії
- ⇒ Реєстрація в ДНЗ
- ⇒ ІРЦ
- ⇒ Телефони
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Український центр оцінювання якості освіти
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
Управління Державної служби якості освіти у Чернігівській області
Управління освіти і науки облдержадміністрації
Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Чернігівської міської ради
Youtube-канал управління освіти
ПРО УПРАВЛІННЯ
КАЛЕНДАР НОВИН
АРХИВ
Напередодні свята весни, краси та ніжності, у початковій школі для 3-4-х класів було проведено Green Party під гаслом "зусрічаймо весну разом!". Зелений колір символізує життя та перемогу весни над зимою, тому дрес-кодом у школярів був одяг або ж будь-яка річ образу зелених відтінків. Дуже приємно, що до такої ідеї педагога-організатора Масляної Ю.В. долучилися не лише школярі, а й вчителі та класні керівники, які цього дня до школи прийшли в одязі "трендового" зеленого кольору. На "Green Party" учнів чекали запальні танцювальні перерви, повітряні кульки та позитивні емоції. Всі діти залишилися в захваті від таких перерв та з нетерпінням чекають на наступні кольорові вечірки в школі.
- Опубліковано: 8-03-2019, 16:41
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 741
|
Традиційно на початку березня Україна вшановує пам'ять Великого Українця.
6 березня у ЗЗСО № 3 відбулися заходи з нагоди відзначення Дня народження Тараса Григоровича Шевченка – величної особистості в історії України, знаменного митця, художника і поета.
Будь-який рядок із «Кобзаря» – це настанова від великого мислителя, це повчання від Батька нації, це біль та крик душі справжнього українця з чистою та щирою душею.
Учні старшої школи готували проекти – презентації про творчий шлях Т.Г.Шевченка, віртуальні екскурсія по місцях, які пов’язані з ім’ям поета, протягом дня відбулася виставка плакатів та газет.
А серед учнів 9-х класів відбулась інтелектуально – пізнавальна гра «І возвеличимо на диво і розум наш, і наш язик..», на якій діти продемонстрували не тільки знання біографії поета та його творчості, а й проявили себе як читці його творів.
Тарас Шевченко все своє життя, весь свій могутній талант присвятив українському народові: своїм сучасникам і нам, нащадкам. Будьмо вдячні йому і за «Заповіт», і за «Гайдамаків», і за «Катерину». Читаймо Шевченкові твори, вивчаймо їх, шануймо те, що залишив нам у спадок Великий Кобзар.
- Опубліковано: 7-03-2019, 09:53
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1262
|
У лютому в Харкові відбувся національний фінал україно-німецького проекту «Молодь дебатує». У дебатах чотири школярки обговорювали, чи варто вводити в Україні електронне голосування на виборах. Однією з них стала Анастасія Попело з Чернігова. Крім неї, до фіналу проекту дійшли Аліна Угрімова (Костянтинівка) та Катерина Ємельянова (Дніпро). А краще за інших, на думку журі, виступила Марина Хоменко з Миргорода Полтавської області. Загалом за рік в проекті на різних етапах взяли участь 800 дітей із 42 шкіл у 12 областях України, а в цілому за три роки методикою оволоділи понад 1200 школярів і школярок.
Національний фінал україно-німецького проекту «Молодь дебатує» вже третій рік поспіль пройшов у Харкові, останні два з них приймав Національний юридичний університет ім. Ярослава Мудрого. Подивитися дебати приїхали 200 людей з 25 міст України - школярі та школярки, які брали участь у проекті, та їхні вчителі. Четвірка фіналістів проекту «Молодь дебатує» визначилася за день до фіналу. 16 лютого 16 школярів з 9 областей України, які стали кращими в регіональних відбіркових іграх, брали участь у півфіналах. Дебатували на тему «Чи варто заборонити відеоігри з елементами насильницьких дій над живими істотами?». Четвірка школярок, які виступили краще за інших, пройшла в фінал, який відбувся наступного дня.
Фіналістка «Молодь дебатує» 2019 року, учениця 9 класу Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Анастасія Попело вважає, що потрапила до фіналу завдяки одному — наполегливій праці. Але її вчителька Ірина Корх, що викладає в школі історію, вважає, що тут щось більше, ніж праця.
«Ми у школі дебатуємо перший рік, й почали з 9 класів. Ми хотіли дати дітям перспективу зросту, бо розуміли, що будемо змагатися з старшими дітьми, які вже мають дворічний чи навіть трирічний досвід дебатів, — розповідає вчителька. — Але наші дев’ятикласники настільки виявились зацікавленими, талановитими, що не стали чекати й уже в перший рік показали, що можуть змагатися з кращими на рівних».
Ірина Корх використовує демократичні принципи й на уроках: дає дітям висловити свою думку, заохочує їх розглядати різні точки зору. В той же час знати факти необхідно, бо саме на фактах будується власна точку зору.
«Я завжди спираюся на перевірені аргументи у своїх виступах, саме це мені й подобається у дебатах — тобі треба сформулювати свою точку зору, маючи лише загальновідомі факти, — каже фіналістка з Чернігова. — А електронне голосування, думаю, треба все ж таки поступово впроваджувати, щоб, наприклад, вже через 20 років повністю на нього перейти».
Під час самих дебатів Анастасія Попело була вимушена відстоювати протилежну думку. Разом з партнеркою Катериною Ємельяновою з Дніпра вони представляли позицію CONTRA й переконували опонентів, глядачів і журі в тому, що створення паралельної системи голосування не тільки обійдеться бюджету в круглу суму, але й створить додаткові можливості для махінацій і втручання у вибори ззовні. В якості прикладу вони наводили досвід Франції та США, де електронні системи виборів критикуються й поступово скасовуються. Їх опонентки, що стояли на позиції PRO, вважають, що провадження електронних виборів як альтернативного способу голосування приверне до виборчого процесу людей, які раніше в виборах участі не брали - голосувати в своєму смартфоні зручніше, ніж стояти в чергах на ділянці. В якості прикладу вони наводили досвід інших країн, зокрема Естонії.
У підсумку, перемогу здобула учасниця, яка дала можливість всім дебатанткам максимально долучитися до обговорення, допомагала розвитку дискусії, максимально «просувала дебати вперед», даючи можливість глибокого і різнобічного висвітлення проблеми - такі критерії оцінювання проекту.
Генеральний консул Німеччини в Донецьку (офіс в Дніпрі) Вольфґанґ Мьоссінґер і Міністерство закордонних справ Німеччини, яке він представляє, вважають, що розвиток демократичних принципів в Україні дуже важливий і для для Німеччини. А метод Jugend debattiert довів свою ефективність в такому розвитку. Саме тому МЗС Німеччини підтримує проект «Молодь дебатує»: «Хто це - найкращі дебатанти і дебатантки? Це люди, які можуть слухати, переконувати, вести демократичну дискусію, - звернувся до учасників дебатів Вольфґанґ Мьоссінґер. - Це дуже важливо, тому що сьогодні, на жаль, в світі таких дискусій стає все менше. Через специфіку соціальних мереж у нас все менше можливостей чути людей з іншою думкою, говорити з ними. Людина вважає за краще жити серед друзів і однодумців, спілкуватися з тими, хто думає так само. І це ускладнює прийняття демократичних рішень, для яких необхідний обмін думками. Тому цей проект важливий для України і Німеччини. У вас, українців, дуже живе суспільство, багато організацій і дискусій. І коли я бачу таких молодих юнаків та дівчат, як ви, я з надією дивлюся на демократичне майбутнє України».
Ігри півфіналів і фінал проходили в Національному юридичному університеті ім. Ярослава Мудрого. Викладач університету, канд. ю.н., професор, Володимир Жернаков вважає, що це велика честь для вузу. Він зізнався перед початком вирішальної гри: «Я дивився півфінальні дебати й знову переконувався в тому, що порядність і професіоналізм є одними з найважливіших принципів цього проекту. Ми б дуже хотіли, щоб сам проект «Молодь дебатує» отримав статус щорічного, а наш університет став його постійним місцем проведення».
Голова німецької громадської організації Internationales Haus Sonnenberg, що організувала проект, екс-депутатка Бундестагу Віола фон Крамон впевнена, що так і буде: «Ми хочемо розширюватися на нові регіони, знаходити там нових друзів. І ми сподіваємося, що незабаром в Україні з'явиться своя власна спільнота дебатантів: учасників, фіналістів минулих років, зацікавлених педагогів і школярів, які будуть підтримувати цей проект у всіх регіонах України та допомагати йому рости».
Віола фон Крамон вважає, що німецький формат дебатів Jugend debattiert, який став методичною основою проекту, - це тільки половина «Молодь дебатує». Друга його половина - люди, які люблять дебатувати і мають друзів в різних містах України.
Координатор проекту і голова журі Ольга Пішель відзначає зростаючий інтерес до «Молодь дебатує» не тільки як до змагання ораторів, а як можливість для розвитку і навчання старшокласників важливим навичкам: «Ми вчимо використовувати зважені і перевірені аргументи, знаходити інформацію і виділяти з неї найважливіше. Це вирішує одне з головних завдань проекту - розвивати у молоді критичне мислення - навичку, важливість якої для XXI століття складно переоцінити».
За словами Ольги Пішель, в Німеччині вчителі застосовують методику на уроках, і в українських школах вона теж потрібна. Перш ніж почати роботу з дітьми, вчителі проходять інтенсивний методичний тренінг, отримують кваліфікацію і сертифікат. «Важливо не тільки навчити дебатувати за чітко сформульованими правилами, а й давати учням змістовний зворотний зв'язок, допомагати їм зростати, ставати кращими».
Віола фон Крамон каже, що завжди представляла цей проект, як кинутий у воду камінь, круги від якого розходяться все далі і далі. І сьогодні, за її словами, в Україні вже росте нове покоління політиків, які володіють критичним мисленням, структурованим знанням і вміють відстоювати свою позицію.
Проект проходить за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини і методичної підтримки Jugend debattiert.
Сайт проекту
Довідка
Проект «Молодь дебатує» з'явився в Україні в 2016 році. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів Jugend debattiert її автори вперше дозволили використовувати на іншій мові. І в 2016 році в українській версії проекту брали участь 113 учнів з 8 шкіл 4 регіонів країни: Харківської, Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей. Переможцем фіналу став Едуард Бєлоусов з Дніпра. Фінали проекту традиційно проводяться в Харкові.
У 2017 році проект продовжився в набагато більшому масштабі - вже 400 українських школярів спробували свої сили в дебатах. Вони представляли 25 навчальних закладів з 8 регіонів: Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Житомирської, Львівської, Миколаївської, Сумської та Харківської областей. Переміг Максим Чеботарьов з Дніпра. З цього року фінали проводяться в Національному юридичному університеті ім. Ярослава Мудрого.
У 2018-2019 роках в проекті бере участь 42 школи та близько 800 дітей з 12 областей України: це Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Житомирська, Миколаївська, Львівська, Харківська, Сумська, Чернігівська, Херсонська, Полтавська, Вінницька області. Переможницею стала Марина Хоменко з Миргорода (Полтавська область).
Всього методикою за всі три роки оволоділи більше 1200 українських школярів і школярок.
- Опубліковано: 4-03-2019, 18:03
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 923
|
Регіональна (не)конференція об’єднала ідеями професійної співтворчості понад 100 прогресивних шкільних педагогів з Чернігівської, Сумської, Кропив’янської, Донецької, Київської, Запорізької, Черкаської, Полтавської та Вінницької областей.
До участі в заході були залучені професійні експерти – фіналісти та лауреати Національної премії Global Teacher Prize Ukraine, сертифіковані тренери, практичні психологи, а також науковці, представники місцевої влади та бізнес-кіл, студенти, активні батьки, школярі, волонтери.
На міні-EdCampі діяли низка дискусійних та експертних панелей з актуальних освітніх питань, зокрема розвитку емоційного інтелекту та навичок критичного мислення, ефективної протидії маніпуляціям і стереотипам, критеріїв самооцінки дитини.
Педагоги взяли участь у творчих майстер-класах, а під час учительських сесій поділилися власним професійним досвідом.
Родзинками міні-EdCamp Chernihiv 2019 стали ранкова кава під скрипковий акомпанемент, оригінальний екскурсійний маршрут древнім Черніговом, релакс-урок з йоги і сучасних танців від батьків.
- Опубліковано: 4-03-2019, 16:32
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 895
|
А сотню вже зустріли небеса…
Летіли легко, хоч Майдан ридав…
І з кров´ю перемішана сльоза….
А батько сина ще не відпускав…
Й заплакав Бог,побачивши загін:
Спереду – сотник, молодий, вродливий
І юний хлопчик в касці голубій,
І вчитель літній-сивий-сивий…
І рани їхні вже не їм болять…
Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло…
Як крила ангела, злітаючи назад,
Небесна сотня в вирій полетіла…
Небесна сотня... Ангели, що боронили столицю нашої держави, стояли за наші права і свободи на Майдані Незалежності п’ять років тому. Палкі серця, сповнені любові до свого народу, які не боялись зустрічі із смертю. Серця, які, навіть злетівши у небо білокрилими ангелами, не загасили свого полум'я на землі...
У ЗЗСО №3 відбувся вечір пам'яті про Небесну сотню, який підготувала Кривулько Т.І. «Білі лебеді у небесах з перебитими крильми». Ми вкотре згадали усі ці трагічні події, подивились відеосюжети з подій Майдану, а зазирнувши в очі героїв завдяки фото на екрані та спілкуванню з запрошеними очевидцями подій, діти відчули незламність духу, героїзм і просто неймовірну щирість і доброту їх душ і сердець.
Також учні мали змогу поспілкуватися з гостями,які були запрошені на вечір: батьки загиблих воїнів АТО Харитонові Н.П.та М.К., Запека О.М., Чередниченко М.М. учасники Майдану та АТО – начальник відділу цівільно-військового співробітництва ОК "Північ" полковник Бородавко Д.С., старший офіцер відділу цівільно-військового співробітництва ОК "Північ" капітан Пененко Т.В., старший офіцер відділу цівільно-військового співробітництва ОК "Північ" майор Ковбаса В.В., старший офіцер прес-центру ОК "Північ" лейтенант Мокренчук О.В., Голова ГО «Цівільне співробітництво» Тичина Владислав, представник Правого Сектору "Північ" Тереховський Олександр, радник губернатора з питань волонтерства Здор Світлана, координатор "Єдиного волонтерського центру" Обушний Генадій.
Наприкінці вечору, кожен зробив для себе висновок, що боротьба за права і свободи українців ще не завершена, що революцію Гідності насамперед слід починати із себе, задавши собі кілька питань: "У якій Україні хочу жити і працювати я?", "В якій державі житимуть і зростатимуть наші діти?","Що для цього треба зробити?".
- Опубліковано: 20-02-2019, 10:54
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 724
|
- Опубліковано: 17-02-2019, 12:08
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1016
|
Традиційно День Святого Валентина ще іменують Днем усіх закоханих. Свято активно відзначається молоддю щорічно 14 лютого. У закладах освіти працювала шкільна пошта, за допомогою якої учні могли надіслати святкову «валентинку» своїм друзям та вчителям, в холах шкіл лунала романтична музика, працювали фотозони, а на дверях кабінетів красувалися «валентинки», поздоровлення та цікава інформація про свято.
«Все починається з добра» - так називався захід у 2-А класі ЗОШ №3, на якому учні подарували один одному тепло своїх сердець та передали «сердечки» для бійців в ООС. Учні 5-В класу цього закладу обмінялися «валентинками», зробленими власноруч. Найбільш цікавий захід провели учні 9-В та 11-А класів. Разом зі своїми класними керівниками Бас Т.А. та Саковською Ж.Ю. вони підготували та провели захід «З любов’ю в серці» для вихованців дитячого реабілітаційного центру в музеї Михайла Коцюбинського.. Багато щирих усмішок було на обличчях дітей!
У ЗОШ І ступеня № 25 зранку під музику учнів та учителів школи привітали валентинками Янголята. Дрес-код дня-червоний одяг для всіх учасників освітнього процесу.
У ЗОШ №30 на вході до закладу чатували амурчики та дарували всім святковий настрій, роздавали валентинки зі шкільної пошти.
У загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №14 працювала стенд-пошта та «пошта закоханих» для учнів 1-11-х класів. Учні активно брали участь у святковому оформлені стін рідної школи. Кожен учнівський колектив виготовив святковий плакат-привітання з днем Св. Валентина.
У переддень цього свята учні закладу освіти № 21 малювали стіннівки, створювали листівки, які поміщали в «Скриньку кохання», що була переповнена валентинками (їх було не багато не мало, а 493). В день свята в кожному класі пройшли цікаві конкурси, веселі вікторини. Дівчата-старшокласниці в образах ангелів роздали вітання та побажання всім адресатам. Кожен учасник переконався в тому, що День закоханих – свято чудес, яскравих вражень і кохання.
Учні Чернігівської загальноосвітньої школи І - ІІІ ст. № 24 приєдналися до свята та обмінювались валентинками. Для учнів 8- 9-х класів проведено брейн-ринг "Свято кохання". Протягом тижня проводився тиждень англійської мови. Гуртківці "Євроклубу" підготували повідомлення про культурну спадщину англомовних країн. Учні 2-11-х класів виконували пісні та декламували вірші на англійській мові.
День Закоханих у загальноосвітній школі №28 пройшов дуже насичено. В холі діяли 2 фотозони, працювала пошта «Валентина», учні 11-А класу провели челендж, який пройшов під гаслом «Ми любимо вчителів». Вони роздавали вчителям кульки у формі серця.
Одним словом, святкували весело, креативно, з цікавими вигадками і різноманіттям. Свято вдалося!
- Опубліковано: 14-02-2019, 23:07
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1788
|
30 січня відбулось чергове засідання Ради Лідерів школи, на який було запрошено тренера Школи молодого політика Ковальову М.О., яка розповіла про мету програми та основні напрямки навчання в цієї школі. Запропонувала прийняти участь в семінарах,тренінгах та форумах, на яких будуть надані основні інструменти лідерства для виховання ефективних політичних лідерів націлених на розвиток своїх міст та регіонів України.
- Опубліковано: 31-01-2019, 08:49
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 910
|
Героїчною і водночас трагічною сторінкою в історії України є загибель українських захисників на залізничній станції Крути 29 січня 1918 року.
У ЗЗСО № 3 29 січня були проведені заходи, приурочені 101-й річниці бою під станцією Крути. В кожному класному куточку оформлена інформаційна сторінка «29 січня 1918 року річниця бою під Крутами». Проведено тематичну виставку літератури у шкільній бібліотеці «29.01 – День пам’яті Героїв Крут», класні години «Пам’ятай героїв Крут». Учні 10-11-х класів переглянули відеофільм, присвячений історичній події – бою під Крутами. Серед учнів 8-9 - х класів відбулися історичні читання на тему «Герої Крут – захисники Української революції».
- Опубліковано: 29-01-2019, 16:42
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 758
|
Педагогічний колектив Чернігівської загальноосвітньої школи №3 під час вимушених канікул (карантину) часу не гаяв. Роботу вчителів було організовано різнопланово, щоб вони мали змогу розширити кругозір та удосконалити свої знання, уміння і навички. Цікаву інформацію для педагогів, яку можна використовувати у роботі з учнями, надали провідні фахівці ЧОІППО: Тихоненко О. (тренінг для класних керівників 5-11 класів «Використання ІКТ у виховному процесі», «Теорія графів»), Євтушенко Н.В. («Компетентнісний підхід при викладанні математики та інформатики»), Покришень Д.А. («Робота з обдарованими учнями»), Ракута В. («Classtime як інноваційний інструмент для формування оцінювання вчителям природничо-математичних та гуманітарних дисциплін»); спеціаліст ЧОЦССМ Велько Ю. (арт-терапевтичне заняття з елементами тренінгу «Базові структури особистості. Як краще зрозуміти дитину?».); представник ДАІ Копистко В.В. («Порядок перевезення організованих груп дітей»), представник «Клініки дружньої до молоді» Коротков П.В. («Психологія взаємодії з підлітками»), працівник центру профорієнтації Низовець О.А. (тренінг для класних керівників 5-11 класів «Попередження та протидія торгівлі людьми»); лікар-нарколог Любченко Л.М. («Шкідливі звички. Виявлення, профілактика, допомога підліткам») та лікар-педіатр Мороз Л.І. («Профілактика вірусних захворювань»).
Адміністрація школи не залишила поза увагою жодного працівника. Для вчителів усіх ланок були проведені індивідуальні консультації, анкетування, освоєння новітніх технологій, робота з інтерактивною панеллю та планшетними ПК. Заступник директора з НВР Сащенко Л.В., регіональний тренер НУШ, запропонувала увазі педагогів школи лайфхаки використання Lego в освітньому процесі. У захваті залишилися вчителі від тренінгу «Переговорний спецназ», який провела мати учня школи Микити Каражина Світлана Іванівна Каражина. Формування підприємницьких компетентностей через гру «Cash Flow» презентувала учитель економіки Боровик В.М. Представники психологічної служби школи (Мозгова Л.П., Кудіна Ж.А.) під час інтерактивного заняття «Безпечна школа. Маски булінгу» допомогли педагогам опанувати інструментарій профілактики насильства в учнівській спільноті.
Керівники методичних об’єднань організували низку майстер-класів для колег по проведенню сучасних уроків з використанням інтерактивних технологій, щоб зробити освітній процес цікавим та змістовним.
Педагоги працювали не лише розумово, а й фізично. Власними зусиллями (Рощіна О.П., Бисько С.Ю., Тусіна Л.О., Пивовар В.В., Скідан В.М., Дмитрук Т.Ю., Качан Д.Є., Мірошников О.В., Найдьон О.М., Мекшун А.В.) здійснили креативне оформлення сходових клітин корпусу №2 та приміщення їдальні, встановили проектори, ПК та підключили Інтернет ще до кількох кабінетів школи.
Учителі закладу долучилися до акції єдності під час міського флеш-мобу, присвяченому Дню соборності України, що відбувся на Красній площі.
Плідною працею освітяни вкотре довели, що, незалежно від обставин, обрана ними професія – це поклик серця і сенс їхнього життя.
- Опубліковано: 25-01-2019, 17:09
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 716
|