НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ

КАЛЕНДАР НОВИН
«    Квітень 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 

АРХИВ

Наказ управління освіти "Про протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти міста"Наказ управління освіти "Про протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти міста"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 року № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 року за № 111/34394, № 112/34395: reaguvannya-na-vipadki-bulngu-NAKAZ-MON.pdf [654.07 Kb] (cкачувань: 11)

 

Куди звернутися у разі булінгу або насильства?

 

  • Дитяча лінія ☎ 116 111 або ☎ 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00) Національна дитяча "гаряча лінія";
  • Гаряча телефонна лінія щодо булінгу ☎ 116 000;
  • Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або ☎ 0 800 500 335;
  • Урядова гаряча лінія з попередження домашнього насильства ☎ 1547;
  • Уповноважений  Верховної Ради  з прав людини ☎ 0 800 50 17 20;
  • Уповноважений Президента України з прав дитини ☎ 044 255 76 75;
  • Центр надання безоплатної правової допомоги ☎ 0800 213 103;
  • Національна поліція України ☎ 102.

 

Пропонуємо посібники та корисні посилання для педагогів, батьків та дітей щодо попередження та протидії булінгу:

Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід 

Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби 

Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом «рівний-рівному/рівна-рівній» та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти 

Кодекс безпечного освітнього середовища 

Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом.Базові навички медіації»
Освітня програма гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації»
Освітня програма факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» 

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/protidiya-bulingu/korisni-posilannya-shodo-temi-antibulingu

http://www.edu.gov.on.ca/eng/multi/ukrainian/BullyingUK.pdf

http://www.boyarka.cspr.info/wp-content/uploads/2017/11/ne_smjsya_z_mene.pdf

https://www.stopbullying.com.ua/ 

Про безпеку в Інтернеті гімназистам розповіли студенти Інституту спеціального зв'язку та захисту інформації КПІ

Сьогодні в гімназію 31 завітали студенти  Інституту спеціального зв'язку та захисту інформації КПІ ім. Ігоря Сікорського. Попружна Катерина, випускниця гімназії 31, розповіла учням 10-Б та 11-А класів про безпеку в інтернеті та як не стати жертвою кібербулінгу. Студенти презентували свою спеціальність, яка дійсно зацікавила учнів! Сучасна та дуже потрібна професія, яка є перспективна в сучасному світі.

Досвід впровадження Шкільних служб порозуміння

26 лютого 2020 року в Чернігові відбувся круглий стіл щодо обговорення результатів діяльності Шкільних служб порозуміння (ШСП) в навчальних закладах Чернігівщини, як одного з механізмів профілактики підліткової агресії.

На запит адміністрацій навчальних закладів, протягом 2019-2020 року Чернігівський громадський комітет захисту прав людини долучився до створення понад 10 Шкільних служб порозуміння по Чернігівській області.

Учасниками заходу стали соціальні педагоги, практичні психологи (координатори створених служб порозуміння) шкіл міста Чернігова та області, експерти щодо впровадження відновних практик в освітньому середовищі, представники місцевої влади. Відкрила захід керівниця проектів Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Катерина Данькова.

За її словами, в Чернігові створення перших пілотних служб порозуміння відбулось ще в кінці 2018 року, коли були підготовлені медіатори з гімназії № 31, ліцею 22 та школи 29 м.Чернігова.

«Після навчання з базових навичок медіатора, наша організація організувала тренінг для тренерів, учасниками якого стали учні-медіатори вже створених ШСП. Тому зараз шкільні активісти можуть вже самостійно проводити навчання для наступного покоління учнів-медіаторів», - наголосила Катерина Данькова.

Присутні соціальні педагоги зазначили, що на початку створення служб порозуміння було важко і вони довго «розкачувались». Але після презентації своїх ШСП для учнівського самоврядування, педагогічного колективу та на батьківських зборах, до учнів-медіаторів почали звертатись по допомогу у вирішенні конфліктних ситуацій.

«Наша школа приймала участь у 2 тренінгах з базових навичок медіатора у 2018 та у 2020 роках. Я пам’ятаю, як при відборі учасників для другої серії тренінгу серед бажаючих була вже черга, багато хто хотів пройти навчання, оскільки вже знали що таке медіація від учнів-медіаторів, які пройшли навчання у 2018 році», - наголосила Наталія Колотило, заступник директора з виховної роботи гімназії № 31 гуманітарно-естетичного профілю міста Чернігова.

Поділились досвідом та показали презентаційні ролики функціонування служби порозуміння заступниця директора з виховної роботи Лариса Лебідь та практичний психолог Олександр Жук з Чернігівської ЗОШ № 33.

За їх словами, досі існує певна недовіра та скептицизм з боку класних керівників, яким іноді легше не «виносити сміття з хати» та просто розсадити по різним куткам класу учнів, в яких виникла конфліктна ситуація.

«Ми намагаємось показати успішний приклад проведення медіації і донести його до всіх скептиків в нашій школі. Показати, що медіація – це дієвий механізм вирішення конфліктів. Що краще витратити більше часу для усвідомлення проблеми та причин конфлікту та спробувати розв’язати, ніж «консервувати» його», - зазначила Лариса Лебідь.

За словами соціального педагога Чернігівської спеціалізованої ЗОШ №2 Ірини Шеремет, після тренінгу з базових навичок медіатора, у дітей з’явився новий соціальний статус, вони вмотивовані та впевнені у собі, оскільки розуміють, що тепер є прикладом для інших.

На актуальності впровадження сучасних відновних практик в навчально-виховному процесі наголосила Тетяна Гонтар, представниця методичного центру Управління освіти Чернігівської міської ради.

«Ми маємо сприяти поширенню досвіду створення безпечного шкільного середовища серед всіх шкіл Чернігівщини, формуванню навичок творчого вирішення конфліктів та залучення саме дітей до цього процесу. В Чернігові на сьогодні працює 38 соціальних педагогів та 40 практичних психологів. Всі колеги мають дізнатись та оцінили той досвід, його результативність і дієвість. Сподіваюсь, що поширення успішного досвіду функціонування ШСП, стане поштовхом та мотивацією для інших», - зазначила пані Тетяна.

Також на заході були присутні учениці-медіаторки з гімназії № 31 та ЗОШ № 33, які поділились труднощами у роботі створених ШСП.

Головною перепоною у роботі медіатора є недовіра з боку окремих вчителів, які напевно думають, що легше просто «задавити» своїм авторитетом.

За словами медіаторки з гімназії №31, учениці 10 класу Анни Ісаєви, зараз підлітковий вік зараз дуже тяжкий, і конфлікти виникають постійно. Тому ми раді бути частиною поширення медіації, оскільки після проведення такої відновної практики, як «коло», клімат у класі значно поліпшуються, діти стають добрішими та відкриваються, починають проявляти більше поваги один до одного.

«Я досі пам’ятаю своє хвилювання на першому своєму тренінгу в якості вже тренерки. Коли я побачила, що учасники в захваті від навчання, як у них «горять» очі, я зрозуміла, що дані навички та знання з медіації потрібні в першу чергу для самих дітей», - згадувала учениця 10 класу Катерина Максименко.

У Чернігівському колегіуму № 11 завдяки підтримки директора навчального закладу, шкільна служба порозуміння почала активно презентувати себе, розказуючи класним керівникам та учням школи про діяльність служби.

«Один із гарних прикладів роботи нашої ШСП, це коли до нас звернулась мама дівчинки 8 класу. За її словами її донька постійно приходила зі школи засмучена та в сльозах. Батьки вважали, що причиною цього є буллінг у школі, тому звернулись до учнів-медіаторів. Під час розмови вдалось зрозуміти істинну причину такого становища дівчини і зрозуміти проблеми, про які вона не розповідала батькам» - поділилась досвідом роботи ШСП соціальний педагог колегіуму № 11 Лаліта Ведь.

Вже майже півроку функціонують служби порозуміння і в двох школах Менського району Чернігівської області.

Соціальні педагоги також поділитись досвідом як вони переконували педагогів, що медіація - це дієво та ефективно.

«Я просто розповіла, що наразі є спроби закріпити медіацію на законодавчому рівні, як ефективний механізм вирішення конфліктів мирним шляхом. Після цього, багато скептиків почали слідкувати за роботою нашої ШСП», - зазначила соціальний педагог Менської гімназії Анна Дондик.

Серед труднощів у функціонуванні ШСП, соціальні педагоги також вказали на відсутність окремого кабінету для роботи служб порозуміння. В багатьох школах, медіатори проводять свою діяльність переважно в кабінетах соціальних педагогів або практичних психологів. І це є проблемою, оскільки інколи кабінет зайнятий, а потрібно вирішити конфлікт вже і зараз.

Депутатка Чернігівської міської ради Регіна Гусак запропонувала один із можливих шляхів у вирішенні проблеми з кабінетами, а саме спробувати залучити кошти депутатських фондів для облаштування кабінетів.

«Особисто я готова допомогти з облаштування одного кабінету ШСП, оскільки вважаю, що впровадження Шкільних служб порозуміння є однозначного перемогою Чернігівської громади у забезпеченні безпеки у навчальних закладів», - наголосила пані Регіна.

В кінці заходу, всі учасники погодились, що впровадження Шкільних служб порозуміння як одного з компонентів формування безпечного освітнього простору має поширюватись на всі навчальні заклади Чернігівщини.

Підсумки міського етапу Всеукраїнського конкурсу колективів екологічної просвіти "Земля – наш спільний дім - 2020"Підсумки міського етапу Всеукраїнського конкурсу колективів екологічної просвіти "Земля – наш спільний дім - 2020"Підсумки міського етапу Всеукраїнського конкурсу колективів екологічної просвіти "Земля – наш спільний дім - 2020"Підсумки міського етапу Всеукраїнського конкурсу колективів екологічної просвіти "Земля – наш спільний дім - 2020"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З метою підвищення рівня еколого-просвітницької та природоохоронної діяльності учнівських колективів екологічної просвіти закладів загальної середньої освіти міста 22 лютого 2020 року на базі Чернігівського ліцею №32 відбувся міський етап Всеукраїнського конкурсу «Земля - наш спільний дім» за темою: «Країні юннатії – 95».

Участь у змаганнях брали учнівські колективи екологічної просвіти закладів загальної середньої освіти №№ 2, 4, 5, 11, 12, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 30, 31, 32, 33, 34.

Кількісний склад колективу – 6 учнів віком від 11 до 17 років і 1 керівник. Журі оцінювало не тільки виступ агітбригади, а й екологічну роботу колективу протягом навчального року, яку презетвували конкурсанти.

Результати конкурсу та оцінки журі – у таблиці:

Підсумки міського етапу Всеукраїнського конкурсу колективів екологічної просвіти "Земля – наш спільний дім - 2020"

Відеозаписи виступів за посиланням: https://www.youtube.com/playlist?list=PL27xtJ6RuwITUMbMiHKiIFkLmn5UThBuw

Підсумки І (обласного) туру Всеукраїнського конкурсу екскурсоводів музеїв навчальних закладів «Край, в якому я живу» у 2019/2020 навчальному році

На І (обласний) тур Всеукраїнського конкурсу екскурсоводів музеїв навчальних закладів «Край, в якому я живу» у 2019/2020 навчальному році представлено матеріали 21 музею історичного (широкого змісту) та військовоісторичного профілів закладів загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти області.

Учасники подали на конкурс розробки екскурсій у друкованому вигляді та презентації до них на електронних носіях. 
Роботи переможців і призерів І (обласного) туру конкурсу відрізняються повнотою та відповідністю наданої інформації, досконалим розкриттям змісту музейних експозицій, виховної спрямованості їх розділів, форм і засобів залучення експонатів та популяризації музейних колекцій. 
Переможцями І (обласного) туру конкурсу серед інших стали здобувачі освіти ЗЗСО №1, 34, 4 міста Чернігова.
Так, розробка екскурсії «Твоя прадавня Сіверська земля» Гавриленко Софії, здобувачки освіти 8-Г класу спеціалізованої загальноосвітньої школи № 1 з поглибленим вивченням іноземних мов м. Чернігова (керівник Н. Баржак), яка стала переможцем серед екскурсоводів музеїв історичного (широкого змісту) профілю, надає можливість дізнатися про цікаві події історичного минулого Чернігівщини, відчути подих століть і присмак сучасності, гордість і повагу, здивування і захоплення, а головне - цікавість до вивчення нашого минулого. Екскурсовод знайомить слухачів з найдавнішим минулим Чернігівщини, різноманітними виробами чернігівських ремісників Русі-України та доби козаччини, начинням традиційної української селянської і хати кінця XIX — початку XX століття, періодичними виданнями початку XX століття, речами з тогочасного гардеробу, військовою амуніцією часів Другої світової війни, листами з фронту, світлинами, військовими нагородами прадідів та особистими речами загиблого в зоні АТО «кіборга» Володимира Івановича Тітарчука, батька одного з учнів школи.
Екскурсія «Боротьба народу України за свою незалежність» вихованців гуртка «Патріот» Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 34 Чернігівської міської ради Чернігівської області (керівники М. Бондаренко, В. Трухан), які стали переможцями серед екскурсоводів музеїв військовоісторичного профілю, демонструє відвідувачам музею героїчний шлях нашого народу в боротьбі за незалежність. Під час екскурсії ми знайомимось з подіями Української революції 1917-1921 років, зразками тогочасної зброї та військової форми, розділами, присвяченими бою під Крутами, початку Другої світової війни. В експозиції широко представлено зразки озброєння нацистських солдат, їх особисті речі, зброю радянських воїнів, нагороди учасників вигнання нацистських загарбників з Чернігівщини, інші оригінальні експонати тих часів. У розділі «В зоні проведення ООС» бачимо зразки сучасної зброї, техніки зв’язку, засобів індивідуального захисту, сучасну бойову форму. Окремий стенд експозиції відведено випускникам школи - учасникам АТО.
 Екскурсія «Із історії Чернігівського Подолу» творчої групи здобувачів освіти 7-9 класів Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Чернігівської міської ради Чернігівської області (керівник О. Федоренко), яка посіла II місце серед екскурсоводів музеїв історичного (широкого змісту) профілю, розповідає про історію одного із найстаріших мікрорайонів міста Чернігова - Лісковиці, на території якого знаходиться школа. Слухачі мають унікальну можливість отримати відомості про багатьох видатних діячів, життя яких було пов’язане з Лісковицею, ознайомитись з побутом місцевих жителів та зі столітньою історією школи № 4.
В розробці екскурсії «1939-2020. "Вже стільки літ, вже стільки поколінь! - усе життя - між шаблею і плугом" Л. Костенко» вихованців історичного гуртка «Пам’ять» державного професійно-технічного навчального закладу «Чернігівський професійний будівельний ліцей» (керівник Г. Велько), які посіли III місце серед екскурсоводів музеїв військово-історичного профілю, висвітлюються результати пошукової роботи з дослідження бойового шляху 76-ї Чернігівської гвардійської стрілецької дивізії та сучасного періоду історії, представленого в експозиційних розділах «Час вибрав нас. АТО/ООС» та «Естафета бойової слави в надійних руках».
Лауреатами І (обласного) туру конкурсу журі визнало:
-Бабича Олександра, здобувана освіти 9-В класу Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 29 Чернігівської міської ради Чернігівської області (керівник Л. Кашпур), за розробку екскурсії «Над вічною і світлою рікою не змовкла ще історії струна»;
- Полішка Іллю, здобувана освіти 8-Б класу Чернігівського ліцею № 22 Чернігівської міської ради Чернігівської області (керівник А. Сисенко), за розробку екскурсії «Чернігів у полум’ї війни».
Матеріали, представлені на І (обласний) етап конкурсу, свідчать про системний підхід керівників закладів освіти області, завідувачів музеїв щодо визначення місця музейного середовища у формуванні змісту освітнього процесу, залучення учнівської молоді, музейного активу до краєзнавчодослідницької та екскурсійної роботи. 

Співпраця з патрульною поліцією батьківської громади ЗЗСО №20

У вихованні дітей немає часу для канікул. Так вирішили батьки Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 20 і запросили на батьківські збори старшого  інспектора з особливих доручень відділу зв’язків з громадськістю УПП в Чернігівській області ДПП, лейтенанта поліції Ольгу Миколаївну Мельник.

Цього разу Ольга Мельник відповідала на болючі батьківські питання щодо правопорушень неповнолітніх, небезпеки  дітей при неконтрольованому користуванні Інтернетом, про таке явище як булінг та інші. Для більшої наочності пані Мельник приготувала відеосюжети  з даних питань.

Як приємний подарунок, учні молодших класів приготували до 4-ої річниці створення патрульної поліції свої привітання та малюнки!

Отже, тепер не тільки учні, а й батьки познайомилися з роботою старшого  інспектора з особливих доручень відділу зв’язків з громадськістю УПП в Чернігівській області ДПП, лейтенантом поліції Ольгою  Миколаївною Мельник.

Батьківські збори у ЗДО №68 "Пізнайко", центрі розвитку дитини

Про що насамперед мають пам’ятати батьки майбутнього першокласника? На що бажано звернути увагу їхню увагу під час підготовки дитини до школи?

   Саме такі питання розглядалися на зборах для батьків вихованців випускних груп  у ЗДО №68 «Пізнайко», центрі розвитку дитини.

Збори пройшли змістовно та цікаво. Батьки висловили подяку за надану інформацію та практичні рекомендації по підготовці дитини до школи. 

  

Взаємодії дитячого садка із сім’ями вихованців у ЗДО №64

Провідна мета взаємодії дитячого садка із сім’єю – створення в освітньому закладі необхідних умов для розвитку відповідальних і взаємозалежних взаємин із сім’ями вихованців, що забезпечують ціннісний розвиток особистості дошкільника, підвищення компетентності батьків у галузі виховання.

Щоб активізувати батьківську увагу до питання виховання, розвитку та життя дитини в дитячому закладі, педагоги використовують різноманітні форми з батьками.

Для створення атмосфери спільності інтересів дітей, батьків і колективу закладу, збагачення взаємин дітей і батьків досвідом емоційного спілкування педагоги залучають батьків до організації виставок розвитку творчої взаємодії батьків і дітей.

Батьки та діти молодшої групи створили книгу своїми руками «Улюблені казки для малят», вихованці середньої групи та їх батьки шили  іграшки «В подорожі по мультиках», дівчатка старшої групи зі своїми батьками виготовляли віночки «Віночок – оберег дівочий», батьки логопедичної  групи провели майстер-клас: «Робимо ляльку-мотанку».

Батьки та діти всього закладу могли побачити роботи на виставці «Працюємо разом».