РОЗДІЛИ САЙТУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ

КАЛЕНДАР НОВИН
«    Жовтень 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

АРХИВ

Наказ управління освіти "Про протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти міста"Наказ управління освіти "Про протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти міста"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 року № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 року за № 111/34394, № 112/34395: reaguvannya-na-vipadki-bulngu-NAKAZ-MON.pdf [654.07 Kb] (cкачувань: 22)

 

Куди звернутися у разі булінгу або насильства?

 

  • Дитяча лінія ☎ 116 111 або ☎ 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00) Національна дитяча "гаряча лінія";
  • Гаряча телефонна лінія щодо булінгу ☎ 116 000;
  • Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або ☎ 0 800 500 335;
  • Урядова гаряча лінія з попередження домашнього насильства ☎ 1547;
  • Уповноважений  Верховної Ради  з прав людини ☎ 0 800 50 17 20;
  • Уповноважений Президента України з прав дитини ☎ 044 255 76 75;
  • Центр надання безоплатної правової допомоги ☎ 0800 213 103;
  • Національна поліція України ☎ 102.

 

Пропонуємо посібники та корисні посилання для педагогів, батьків та дітей щодо попередження та протидії булінгу:

Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід 

Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби 

Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом «рівний-рівному/рівна-рівній» та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти 

Кодекс безпечного освітнього середовища 

Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом.Базові навички медіації»
Освітня програма гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації»
Освітня програма факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» 

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/protidiya-bulingu/korisni-posilannya-shodo-temi-antibulingu

http://www.edu.gov.on.ca/eng/multi/ukrainian/BullyingUK.pdf

http://www.boyarka.cspr.info/wp-content/uploads/2017/11/ne_smjsya_z_mene.pdf

https://www.stopbullying.com.ua/ 

Про безпеку в Інтернеті гімназистам розповіли студенти Інституту спеціального зв'язку та захисту інформації КПІ

Сьогодні в гімназію 31 завітали студенти  Інституту спеціального зв'язку та захисту інформації КПІ ім. Ігоря Сікорського. Попружна Катерина, випускниця гімназії 31, розповіла учням 10-Б та 11-А класів про безпеку в інтернеті та як не стати жертвою кібербулінгу. Студенти презентували свою спеціальність, яка дійсно зацікавила учнів! Сучасна та дуже потрібна професія, яка є перспективна в сучасному світі.

Досвід впровадження Шкільних служб порозуміння

26 лютого 2020 року в Чернігові відбувся круглий стіл щодо обговорення результатів діяльності Шкільних служб порозуміння (ШСП) в навчальних закладах Чернігівщини, як одного з механізмів профілактики підліткової агресії.

На запит адміністрацій навчальних закладів, протягом 2019-2020 року Чернігівський громадський комітет захисту прав людини долучився до створення понад 10 Шкільних служб порозуміння по Чернігівській області.

Учасниками заходу стали соціальні педагоги, практичні психологи (координатори створених служб порозуміння) шкіл міста Чернігова та області, експерти щодо впровадження відновних практик в освітньому середовищі, представники місцевої влади. Відкрила захід керівниця проектів Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Катерина Данькова.

За її словами, в Чернігові створення перших пілотних служб порозуміння відбулось ще в кінці 2018 року, коли були підготовлені медіатори з гімназії № 31, ліцею 22 та школи 29 м.Чернігова.

«Після навчання з базових навичок медіатора, наша організація організувала тренінг для тренерів, учасниками якого стали учні-медіатори вже створених ШСП. Тому зараз шкільні активісти можуть вже самостійно проводити навчання для наступного покоління учнів-медіаторів», - наголосила Катерина Данькова.

Присутні соціальні педагоги зазначили, що на початку створення служб порозуміння було важко і вони довго «розкачувались». Але після презентації своїх ШСП для учнівського самоврядування, педагогічного колективу та на батьківських зборах, до учнів-медіаторів почали звертатись по допомогу у вирішенні конфліктних ситуацій.

«Наша школа приймала участь у 2 тренінгах з базових навичок медіатора у 2018 та у 2020 роках. Я пам’ятаю, як при відборі учасників для другої серії тренінгу серед бажаючих була вже черга, багато хто хотів пройти навчання, оскільки вже знали що таке медіація від учнів-медіаторів, які пройшли навчання у 2018 році», - наголосила Наталія Колотило, заступник директора з виховної роботи гімназії № 31 гуманітарно-естетичного профілю міста Чернігова.

Поділились досвідом та показали презентаційні ролики функціонування служби порозуміння заступниця директора з виховної роботи Лариса Лебідь та практичний психолог Олександр Жук з Чернігівської ЗОШ № 33.

За їх словами, досі існує певна недовіра та скептицизм з боку класних керівників, яким іноді легше не «виносити сміття з хати» та просто розсадити по різним куткам класу учнів, в яких виникла конфліктна ситуація.

«Ми намагаємось показати успішний приклад проведення медіації і донести його до всіх скептиків в нашій школі. Показати, що медіація – це дієвий механізм вирішення конфліктів. Що краще витратити більше часу для усвідомлення проблеми та причин конфлікту та спробувати розв’язати, ніж «консервувати» його», - зазначила Лариса Лебідь.

За словами соціального педагога Чернігівської спеціалізованої ЗОШ №2 Ірини Шеремет, після тренінгу з базових навичок медіатора, у дітей з’явився новий соціальний статус, вони вмотивовані та впевнені у собі, оскільки розуміють, що тепер є прикладом для інших.

На актуальності впровадження сучасних відновних практик в навчально-виховному процесі наголосила Тетяна Гонтар, представниця методичного центру Управління освіти Чернігівської міської ради.

«Ми маємо сприяти поширенню досвіду створення безпечного шкільного середовища серед всіх шкіл Чернігівщини, формуванню навичок творчого вирішення конфліктів та залучення саме дітей до цього процесу. В Чернігові на сьогодні працює 38 соціальних педагогів та 40 практичних психологів. Всі колеги мають дізнатись та оцінили той досвід, його результативність і дієвість. Сподіваюсь, що поширення успішного досвіду функціонування ШСП, стане поштовхом та мотивацією для інших», - зазначила пані Тетяна.

Також на заході були присутні учениці-медіаторки з гімназії № 31 та ЗОШ № 33, які поділились труднощами у роботі створених ШСП.

Головною перепоною у роботі медіатора є недовіра з боку окремих вчителів, які напевно думають, що легше просто «задавити» своїм авторитетом.

За словами медіаторки з гімназії №31, учениці 10 класу Анни Ісаєви, зараз підлітковий вік зараз дуже тяжкий, і конфлікти виникають постійно. Тому ми раді бути частиною поширення медіації, оскільки після проведення такої відновної практики, як «коло», клімат у класі значно поліпшуються, діти стають добрішими та відкриваються, починають проявляти більше поваги один до одного.

«Я досі пам’ятаю своє хвилювання на першому своєму тренінгу в якості вже тренерки. Коли я побачила, що учасники в захваті від навчання, як у них «горять» очі, я зрозуміла, що дані навички та знання з медіації потрібні в першу чергу для самих дітей», - згадувала учениця 10 класу Катерина Максименко.

У Чернігівському колегіуму № 11 завдяки підтримки директора навчального закладу, шкільна служба порозуміння почала активно презентувати себе, розказуючи класним керівникам та учням школи про діяльність служби.

«Один із гарних прикладів роботи нашої ШСП, це коли до нас звернулась мама дівчинки 8 класу. За її словами її донька постійно приходила зі школи засмучена та в сльозах. Батьки вважали, що причиною цього є буллінг у школі, тому звернулись до учнів-медіаторів. Під час розмови вдалось зрозуміти істинну причину такого становища дівчини і зрозуміти проблеми, про які вона не розповідала батькам» - поділилась досвідом роботи ШСП соціальний педагог колегіуму № 11 Лаліта Ведь.

Вже майже півроку функціонують служби порозуміння і в двох школах Менського району Чернігівської області.

Соціальні педагоги також поділитись досвідом як вони переконували педагогів, що медіація - це дієво та ефективно.

«Я просто розповіла, що наразі є спроби закріпити медіацію на законодавчому рівні, як ефективний механізм вирішення конфліктів мирним шляхом. Після цього, багато скептиків почали слідкувати за роботою нашої ШСП», - зазначила соціальний педагог Менської гімназії Анна Дондик.

Серед труднощів у функціонуванні ШСП, соціальні педагоги також вказали на відсутність окремого кабінету для роботи служб порозуміння. В багатьох школах, медіатори проводять свою діяльність переважно в кабінетах соціальних педагогів або практичних психологів. І це є проблемою, оскільки інколи кабінет зайнятий, а потрібно вирішити конфлікт вже і зараз.

Депутатка Чернігівської міської ради Регіна Гусак запропонувала один із можливих шляхів у вирішенні проблеми з кабінетами, а саме спробувати залучити кошти депутатських фондів для облаштування кабінетів.

«Особисто я готова допомогти з облаштування одного кабінету ШСП, оскільки вважаю, що впровадження Шкільних служб порозуміння є однозначного перемогою Чернігівської громади у забезпеченні безпеки у навчальних закладів», - наголосила пані Регіна.

В кінці заходу, всі учасники погодились, що впровадження Шкільних служб порозуміння як одного з компонентів формування безпечного освітнього простору має поширюватись на всі навчальні заклади Чернігівщини.

Реалізація проєкту "Мирна школа"

06-09 лютого 2020 року для здобувачів освіти 8-10 класів Чернігівської загальноосвітньої спеціалізованої школи I-III ступенів фізико-математичного профілю №12 Чернігівської міської ради Чернігівської області та гімназії №31 гуманітарно-естетичного профілю долучилися до проєкту "Мирна школа" та стали сертифікованими медіаторами.  Цей проєкт реалізується за підтримки громадської організації «Чернігівський громадський комітет захисту прав людини» з метою профілактики булінгу та підготовки шкільних медіаторів.

Зокрема, у гімназії раніше було підготовлено вісім сертифікованих медіаторів, а троє з них підвищили кваліфікацію та стали фасилітаторами та зараз навчають своїх однолітків.
Медіатор - це посередник у вирішенні конфліктів. Учні готові до реалізації своїх знань та вмінь. Детальніша інформація про графік чергування та плани "Шкільних служб порозуміння" можна дізнатися у закладах освіти.

СТОП БУЛІНГ! 

СЗОШ № 2 продовжує заходи з попередження проявів булінгу. На годину спілкування до учнів 7- го класу були запрошені працівники ювенальної превенції Чернігівщини: майор поліції Наталія Горох та старший лейтенант поліції Андрій Леоненко, які провели профілактичну бесіду на тему: "Стоп булінг". В ході проведення даного заходу  ювенальні поліцейські розповіли учням про види та ознаки булінгу (цькування) в школі, про адміністративну відповідальність за статтею 173-4 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення «Булінг (цькування) учасника освітнього процесу», переглянули разом з учнями відеоролик "Стоп булінг".

Також поліцейські звернули увагу дітей, куди саме вони можуть звернутися за допомогою, щоб не стати жертвою булінгу, та захистити себе від його негативних явищ.

Учнівський та педагогічний колективи вдячні працівникам  ювенальної превенції за співпрацю у  вихованні  підростаючого покоління!

Заняття для педагогічного колективу "У Новий рік без булінгу"

Практичним психологом Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту Бичик Л.М. 08 січня 2020 року було проведено заняття для педагогічного колективу "У Новий рік без булінгу" з метою ознайомлення педагогів з поняттям, формами та структурою булінгу; оптимізації стосунків у освітньому середовищі, недопущення випадків булінгу (насильства серед підлітків), виховування почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвитку уміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формування навиків відповідальної та безпечної поведінки.

Тренінг «Ми проти булінгу» в НРЦ №1

До Всеукраїнського тижня права в ЧНРЦ№1 відбулася зустріч з працівницею Чернігівського обласного центру соціальних служб для  сім’ї та молоді Хатнюк Наталією Вікторівною. Тема тренінгу «Ми проти булінгу» зацікавила своєю формою проведення. Завдання були спрямовані на усвідомлення дітей що таке булінг, як запобігти цьому явищу. Учням дуже сподобався тренінг. У кінці тренінгу діти отримали заохочувальні подарунки. Дякуємо психологині ЧОЦСССМ  Хатнюк Н.В. за професійний підхід до роботи.