РОЗДІЛИ САЙТУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ

КАЛЕНДАР НОВИН
«    Жовтень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

АРХИВ

На виконання рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 25 березня 2021 р., відповідно до рішень педагогічних рад закладів загальної середньої освіти учні 5-11 класів переходять на навчання з використанням дистанційних технологій на період з 29.03.2021р. по 11.04.2021 року включно.

На виконання рішення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (протокол №6 від 02 квітня 2021 р.), відповідно до рішень педагогічних рад закладів загальної середньої освіти учні 1-4 класів, учні НРЦ переходять на навчання з використанням дистанційних технологій з 05.04.2021 року.

Оберіть свій заклад освіти та перейдіть за посиланням:

 

  СЗСШ №1 

 

  СЗОШ №2     ЗОШ №3       ЗОШ №4   ЗОШ №5 

 

  ЗОШ №6

 

  ЗОШ №7    ЗОШ №9   Колегіум №11    ЗСШФМП №12

 

  ЗОШ №13

 

  ЗОШ №14    Ліцей №15    НВК №16   ЗОШ №17

 

  ЗОШ №18

 

  ЗОШ №19     ЗОШ №20   ЗОШ №21     Ліцей №22

 

  ЗОШ №24  

 

  ЗОШ І ст. №25    ЗОШ №27       ЗОШ №28   ЗОШ №29

 

  ЗОШ №30

 

  Гімназія №31   Ліцей №32     ЗОШ №33   ЗОШ №34

 

  ЗОШ №35

 

  СЗОШ І ст.№36     НРЦ №1   НРЦ №2  

Чернігівський центр дитячо-юнацького туризму, краєзнавства та військово-патріотичного виховання

Щодо використання вебплатформи дистанційного навчання "Всеукраїнська школа онлайн"

Нагадуємо про можливість використання вебплатформи дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн» для організації дистанційного та змішаного навчання: https://lms.e-school.net.ua/
Метою Всеукраїнської школи онлайн є забезпечення здобувачів освіти рівним, вільним і безоплатним доступом до якісних освітніх матеріалів, а педагогічних працівників – можливістю отримувати допомогу в організації дистанційного навчання, створенні та роботі у віртуальних класах.
Наразі на платформі розміщено 1800 відеоуроків, тестів і матеріалів для самостійної роботи з 18 основних предметів для учнів 5-11 класів: українська література, українська мова, біологія, біологія та екологія, географія, всесвітня історія, історія України, математика, алгебра, алгебра і початки аналізу, геометрія, мистецтво, основи правознавства, природознавство, фізика, хімія, англійська мова та зарубіжна література. Робота над наповненням і розвитком платформи триває.
Здобувачі освіти можуть користуватися платформою як для навчання під час карантину, так і для додаткового ознайомлення з темою під час очного навчання. Для педагогічних працівників розроблені рекомендації для організації змішаного та дистанційного навчання за допомогою навчальних матеріалів платформи: https://lms.e-school.net.ua/guide
Додатково інформуємо, що для педагогічних працівників на платформі функціонує «Кабінет вчителя», завдяки якому можна створювати віртуальні класи для своїх учнів, відстежувати їхній навчальний поступ і надавати зворотний зв’язок, користуючись якісними освітніми матеріалами та інструментами: https://cutt.ly/rEO1Kms
Для учнів функціонує мобільний застосунок ВШО – повноцінний інструмент для зручного навчання з мобільних пристроїв. У ньому є доступ до всіх курсів і матеріалів, розміщених на платформі: https://cutt.ly/MEO1MHv
Всеукраїнську школу онлайн підтримали три мобільні оператори – Київстар, Vodafone та lifecell. Вони забезпечують безлімітний нетарифікований доступ до сайту платформи та мобільного застосунку для всіх абонентів.
Більше інформації про проєкт можна знайти за посиланням: https://cutt.ly/6EO2fzl

Технології дистанційного та змішаного навчання за рік пандемії коронавірусу стали вже звичними для шкіл. Державна служба якості освіти також пристосувала інструментарій проведення інституційного аудиту до умов дистанційної або частково дистанційної роботи закладів. Адаптації потребує організація освітньої діяльності, щоб заклади продовжували працювати якісно та ефективно і в умовах очного навчання, і онлайн. Змінювати слід і всі компоненти системи освітнього процесу школи.

Розглянемо, як директорові та педагогам налагодити роботу в умовах дистанційного навчання.

Організація освітнього процесу

Розклад

Важливо в організації дистанційного навчання узгодити розклад уроків з особливостями проведення онлайн-занять. На формування розкладу впливають освітні програми, навчальні плани, санітарні вимоги тощо, втім є і суб’єктивні чинники, як-от запит від батьків розпочинати заняття пізніше.

Настанови щодо формування розкладу в умовах дистанційного навчання:

  • Оберіть єдину інтернет-платформу для розміщення електронних освітніх ресурсів, проведення онлайн-занять.Це мінімізує труднощі та плутанину, зніме дещо проблему комунікації між учасниками освітнього процесу.
  • Дотримуйтесь санітарного регламенту та забезпечуйте черговість синхронного й асинхронного навчання.
  • Порадьтеся з батьками учнів щодо зручного часу проведення онлайн-занять. В умовах дистанційного навчання розклад можна зміщувати в часі, наприклад розпочинати заняття пізніше, робити тривалу перерву, щоб учні могли перепочити, тощо. Особливо актуальним це є для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
  • Забезпечте можливість консультацій. В умовах віддаленого навчання в учнів виникає потреба проконсультуватися з учителем. Організація консультаційних годин з різних навчальних предметів дасть змогу компенсувати відсутність особистого спілкування учнів із вчителем.

Інтернет-платформа

Обрання єдиної інтернет-платформи для забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного навчання спростить взаємодію учасників освітнього процесу. Разом з тим, важливо пам’ятати, що учні можуть мати труднощі з доступом до того чи іншого каналу комунікації, інтернет-платформи тощо. У такому разі важливо передбачити для окремих учнів альтернативні рішення.

На що варто звертати увагу при обранні інтернет-платформи для дистанційного навчання:

  • Доступність. Обирайте платформу, яка є у відкритому доступі, не потребує встановлення спеціального програмного забезпечення тощо.
  • Можливість ідентифікації учасників. Вчитель повинен мати змогу ідентифікувати всіх учнів, зареєстрованих у системі або присутніх на онлайн-уроці. Це перш за все питання безпеки.
  • Структурованість матеріалу. Учням буде зручніше працювати із платформою, коли матеріал у ній буде структурований, тобто розміщений у вигляді цілісних навчальних тем, курсів. Це сприятиме організації віддаленої роботи учнів, вибору власної швидкості опанування навчального матеріалу.
  • Наявність онлайн-журналу. Учнівство звикло мати доступ до своїх оцінок, переглядати їх у журналі після занять. Можливість робити це онлайн – вимога часу.
  • Зворотний зв’язок. Це дасть змогу учням оперативно отримувати відгук від вчителя щодо виконаних завдань тощо.

Педагогічна діяльність

В умовах дистанційного навчання важливо застосувати інші форми й методи роботи. Не зовсім доцільно пропонувати учню опрацювати текст підручника, адже шкільні підручники спрямовані на очне навчання. Учитель має адаптувати навчальні ресурси відповідно до особливостей класу, можливостей учнів. Водночас під час проведення навчальних занять онлайн учитель обмежений у прийомах роботи. Відрізняється і стиль навчання дітей: в онлайн-режимі частина учнів можуть втрачати динаміку, інші ж навпаки – проявляти більшу активність та ліпше засвоювати матеріал. У той же час навчання з використанням дистанційних технологій відкриває нові можливості для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

Поради педагогам для роботи в умовах дистанційного навчання:

  • Адаптуйте матеріал. В умовах поділу уроку на синхронну та асинхронну частини навчальні матеріали потрібно відповідно адаптувати. Подумайте і визначте, що озвучити під час онлайн-уроку, а яку частину матеріалу надати на самостійне опрацювання, роботу в групах тощо.
  • Записуйте та зберігайте онлайн-уроки. Це дасть можливість учням, які пропустили урок, наздогнати матеріал.
  • Урізноманітнюйте форми роботи. Дистанційне навчання – це не лише онлайн-уроки (в ZOOM, MS Teams тощо). Онлайн-формат взаємодії дає змогу учням працювати в групах, розробляти проєкти тощо. Партнерство у роботі учнів можна використовувати і під час онлайн-уроку для виконання коротких завдань, і для більш масштабних завдань, що потребують тривалішого часу виконання.
  • Приділяйте більше уваги результату, а не процесу. Відсутність достатньої кількості комп’ютерів у сім’ї, проблеми з доступом до інтернету чи інші труднощі можуть завадити учням відвідувати онлайн-уроки. Втім технології дистанційного навчання дають змогу компенсувати відсутність на онлайн-уроці та отримати результат – учні можуть надолужити пропущене, переглянувши запис уроку, ознайомившись із електронними освітніми ресурсами, виконавши завдання.

Важливою частиною успішної педагогічної діяльності умовах за дистанційного навчання є підтримка педагогічного колективу з боку директора.

Як директорові продемонструвати підтримку роботи педагогів в умовах дистанційного навчання?

  • Забезпечте методичну та консультаційну підтримку. Організуйте навчання, семінари, обмін досвідом між педагогами.
  • Не вимагайте звітності. Робота у дистанційному режимі часто вимагає від педагогів значно більшого часу на підготовку навчального матеріалу та комунікацію з учнями.
  • Довіряйте. Надмірний контроль зі сторони керівництва, втручання в роботу вчителя під час використання технологій дистанційного навчання може додавати стресу учасникам освітнього процесу та демотивувати вчителя.
  • Забезпечте педагогам повноцінний лікарняний у випадку хвороби. Технології дистанційного навчання, безумовно, дають змогу запобігти поширенню вірусів під час уроків, не перериваючи спілкування учнів між собою та вчителями. Однак педагоги мають право перебувати на лікарняному, не проводячи занять. Це саме стосується й учнів.

Система оцінювання

Зазнали змін і види завдань, які пропонуються учням. Завдання й форми роботи, що використовувалися в умовах очного навчання, можуть бути неприйнятними під час дистанційного. Наприклад, за використання технологій дистанційного навчання неможливо виконати завдання на перевірку знань, відтворення тексту підручника. Очевидно, що змінивши форми роботи під час уроків, потрібно змінювати і форми оцінювання.

Як вчителеві налагодити систему оцінювання?

  • Оприлюднюйте критерії оцінювання до кожного завдання. Так учні наперед розумітимуть, як та за яким принципом формується оцінка.
  • Давайте зворотній зв’язок. Практика показує, що в умовах дистанційного навчання найменші учні найбільше потребують детальних роз’яснень та зворотного зв’язку. Негативна оцінка може не дати достатньо інформації для учнів, натомість після пояснення, за що вона отримана, учень зможе порефлексувати про свої помилки.
  • Не обмежуйте в часі. Учні мають різну динаміку роботи в онлайн-режимі. А в когось може повільніше працювати комп’ютер чи інтернет. Тому завдання, обмежені в часі, не рекомендовані для оцінювання результатів навчання учнів.
  • Шукайте альтернативи. Звичні тестові завдання в умовах дистанційного навчання корисні для саморефлексії учнів. А для контрольних завдань ліпше знайти альтернативні форми, як-от тематичне есе, творче завдання тощо.

Освітнє середовище

За дистанційного навчання значна частину роботи зі створення освітнього середовища стали виконувати батьки, забезпечуючи дитину технікою, доступом до інтернету, облаштовуючи робоче місце. Втім директорові школи не варто забувати про такі важливі аспекти роботи:

  • Безпека. Звертайте особливу увагу на безпечність доступу до інтернет-платформи, на якій відбувається дистанційне навчання. Профілі учнів мають бути підписані їхніми іменами.
  • Правила поведінки. Звичні правила поведінки у школі не працюють в онлайн-форматі, тому варто адаптувати їх до дистанційного навчання – встановити правила спілкування під час зум-уроків тощо.

Комунікація з батьками. Дистанційне навчання потребує частішої взаємодії з батьками, зокрема щодо поведінки дітей, їхнього режиму роботи, виконання завдань.

– Як можна здійснювати дистанційне навчання?

Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, можна:

  • навчати учнів за дистанційною формою (як окремою формою здобуття освіти);
  • використовувати технології дистанційного навчання під час навчання за різними формами (очною (денною, вечірньою), заочною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою), педагогічним патронажем), у тому числі під час карантину та інших надзвичайних обставин.

Отже, під час карантину не потрібно переводити учнів на дистанційну форму. Це буде “традиційна” форма навчання із застосуванням технологій дистанційного навчання.

Важливо: заклад освіти має автономію, тож може сам визначати у своїх освітній/-х програмі/-ах форми організації освітнього процесу для забезпечення дистанційного навчання (навчальні заняття, консультації, вебінари, онлайн-форуми, віртуальні екскурсії тощо). Читати далі →

Як зараз мають навчатися чернігівські школярі: думка педагогів і лікарів

Дистанційне навчання 5-11 класів у чернігівських школах – крок вимушений і підстави для нього – реальні та серйозні. У той же час, як тільки ситуація з COVID-19 у Чернігові покращиться і місто вийде з "червоної" зони – школи повернуться до звичної форми навчання.

Щодо того, як саме має відбуватися дистанційне навчання: зараз в освітян є нормативний документ – Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, а також Методичні рекомендації з організації дистанційного навчання в школі. У Чернігові була нарада з директорами шкіл, де керівникам навчальних закладів ці рекомендації надані. Також це питання вони розглядали у себе на педагогічних радах. Єдина вимога даного положення – не менше 30% навчального процесу має відбуватися в онлайн-режимі. Усе інше - може обирається з різних варіантів, і самостійне вивчення - лише один з них. Тож рішення про те, в якому форматі відбуватиметься дистанційне навчання, у кожному закладі приймалося окремо. Виходячи з тих опитувань, які вони проводили, а також з можливостей вчителів та забезпеченості учнів комп’ютерною технікою з доступом до інтернету.

Управління освіти сьогодні займається постійним моніторингом того, як організовані уроки при дистанційному навчанні, як їх проводять. Якщо виявляються окремі проблеми в якихось школі чи класі - їх вирішують індивідуально. Але у всіх школах міста вже є електронний щоденник учнів на дистанційному навчанні, а також електронний журнал. Усі навчальні заклади працюють на платформі гул-сайт, а деякі – через гул-класрум або ще й інші платформи. Цими днями в усіх класах з дистанційним навчанням відбуваються батьківські збори – саме в онлайн режимі, в зумі – для того, щоби батьки самі спробували все це, розібралися. Навіть учора в деяких класах вони вже відбулися.

На жаль, простого виходу з даної ситуації нема. Небезпека – реальна. Маємо вчити наших дітей і вчитися самі, пристосовуючись до викликів часу.

Думки експертів з цього приводу читати далі → 

Посібник для шкіл про організацію дистанційного навчання отримав схвалення МОН для використання в школах

Міністерство освіти і науки дало роз’яснення, як організовувати дистанційне навчання в школах під час карантинних обмежень.

Відповідні роз’яснення є в листі №1/9-609 від 2 листопада, повідомили на сайті МОН.

Завантажити посібник

Нарада директорів закладів загальної середньої освіти з питань дистанційної освітиНарада директорів закладів загальної середньої освіти з питань дистанційної освіти

30.03.2020 відбулася нарада директорів закладів загальної середньої освіти з питань дистанційної освіти. Нарада проведена у формі вебінару на платформі Zoom. Спікерами були: начальник управління освіти Василь Білогура, заступник начальника управління - начальник відділу загальної середньої, дошкільної і позашкільної освіти та виховання Олена Горна, директор методичного центру Яніна Тимошенко, заступник директора методичного центру Оксана Міронова. 

Директори закладів освіти отримали рекомендації щодо підвищення якості організації онлайн уроків, налагодження взаємодії між педагогами та здобувачами освіти. Заступник начальника управління Олена Горна повідомила про особливості організації атестації педагогічних працівників у дистанційній формі. Фахівці методичного центру звернули увагу на питання роботи шкільних сайтів дистанційного навчання, змістовного наповнення онлайн уроків. 

 

 

Дистанційна дошкільна освіта

Заклади дошкільної освіти працюють над створенням власних освітніх Інтернет-ресурсів для дошкільнят. Більшість з них вже працюють за посиланнями:

 

 ЗДО №1   ЗДО №2   ЗДО№3   ЗДО №4   ЗДО №7   ЗДО№10 
 ЗДО №14  ЗДО №16  ЗДО №17  ЗДО №19  ЗДО №21  ЗДО №22
 ЗДО №23  ЗДО №24  ЗДО №26  ЗДО №27  ЗДО №30  ЗДО №32
 ЗДО №34  ЗДО №35  ЗДО №36  ЗДО №37  ЗДО №38  ЗДО №39
 ЗДО №42  ЗДО №43  ЗДО №45  ЗДО №46  ЗДО №50  ЗДО №51
 ЗДО №52  ЗДО №53  ЗДО №54  ЗДО №56  ЗДО №57  ЗДО №58
 ЗДО №59  ЗДО №60  ЗДО №61  ЗДО №62  ЗДО №64  ЗДО №65
 ЗДО №66  ЗДО №68  ЗДО №69  ЗДО №70  ЗДО №71  ЗДО №72
 ЗДО №73  ЗДО №74  ЗДО №75  ЗДО №76  ЗДО №77