РОЗДІЛИ САЙТУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ

КАЛЕНДАР НОВИН
«    Квітень 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

АРХИВ
Квітень 2024 (204)
Березень 2024 (111)
Лютий 2024 (141)
Січень 2024 (87)
Грудень 2023 (150)
Листопад 2023 (140)

Учні ЗЗСО № 3 на квесті "Доброволець FEST"Учні ЗЗСО № 3 на квесті "Доброволець FEST"Учні ЗЗСО № 3 на квесті "Доброволець FEST"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  14 березня 2019 року команда учнів 9-х класів під керівництвом педагога-організатора Кривулько Т.І. прийняла участь в міському квесті «Доброволець FEST», присвячений Дню українського добровольця, який проходив в Обласному Молодіжному центрі. На всіх локаціях, а їх було аж 10, а саме: «Цивільна медицина», «Тактична підготовка», «Мінна справа», «Збір/розбір ММГ», «Відун», «Жива бібліотека», «Ти-військовий», «Військова історія», «Спортивний простір», «Карта добровольця», діти показали себе дуже обізнаними, впевненими, умілими, за що і були нагороджені Грамотою та подарунками.

"Green Party" на перервах в початковій школі ЗЗСО №3

Напередодні свята весни, краси та ніжності, у початковій школі для 3-4-х класів було проведено Green Party під гаслом "зусрічаймо весну разом!". Зелений колір символізує життя та перемогу весни над зимою, тому дрес-кодом у школярів був одяг або ж будь-яка річ образу зелених відтінків. Дуже приємно, що до такої ідеї педагога-організатора Масляної Ю.В. долучилися не лише школярі, а й вчителі та класні керівники, які цього дня до школи прийшли в одязі "трендового" зеленого кольору. На "Green Party" учнів чекали запальні танцювальні перерви, повітряні кульки та позитивні емоції. Всі діти залишилися в захваті від таких перерв та з нетерпінням чекають на наступні кольорові вечірки в школі.

«І возвеличимо на диво і розум наш, і наш язик...» ЗЗСО №3«І возвеличимо на диво і розум наш, і наш язик...» ЗЗСО №3

    Традиційно на початку березня Україна вшановує пам'ять Великого Українця. 
    6 березня у ЗЗСО № 3 відбулися заходи з нагоди відзначення  Дня народження Тараса Григоровича Шевченка – величної особистості в історії України, знаменного митця, художника і поета.

   Будь-який рядок із «Кобзаря» – це настанова від великого мислителя, це повчання від Батька нації, це біль та крик душі справжнього українця з чистою та щирою душею.
  Учні старшої школи готували проекти – презентації про творчий шлях Т.Г.Шевченка, віртуальні екскурсія по місцях, які пов’язані з ім’ям поета, протягом дня відбулася виставка плакатів та газет. 

  А серед учнів 9-х класів відбулась інтелектуально – пізнавальна гра «І возвеличимо на диво і розум наш, і наш язик..», на якій діти продемонстрували не тільки знання біографії поета та його творчості, а й проявили себе  як читці його творів.

   Тарас Шевченко все своє життя, весь свій могутній талант присвятив українському народові: своїм сучасникам і нам, нащадкам. Будьмо вдячні йому і за «Заповіт», і за «Гайдамаків», і за «Катерину». Читаймо Шевченкові твори, вивчаймо їх, шануймо те, що залишив нам у спадок Великий Кобзар. 

Школярка з Чернігова стала фіналісткою україно-німецького проекту «Молодь дебатує»Школярка з Чернігова стала фіналісткою україно-німецького проекту «Молодь дебатує»

У лютому в Харкові відбувся національний фінал україно-німецького проекту «Молодь дебатує». У дебатах чотири школярки обговорювали, чи варто вводити в Україні електронне голосування на виборах. Однією з них стала Анастасія Попело з Чернігова. Крім неї, до фіналу проекту дійшли Аліна Угрімова (Костянтинівка) та Катерина Ємельянова (Дніпро). А краще за інших, на думку журі, виступила Марина Хоменко з Миргорода Полтавської області. Загалом за рік в проекті на різних етапах взяли участь 800 дітей із 42 шкіл у 12 областях України, а в цілому за три роки методикою оволоділи понад 1200 школярів і школярок.

Національний фінал україно-німецького проекту «Молодь дебатує» вже третій рік поспіль пройшов у Харкові, останні два з них приймав Національний юридичний університет ім. Ярослава Мудрого. Подивитися дебати приїхали 200 людей з 25 міст України - школярі та школярки, які брали участь у проекті, та їхні вчителі. Четвірка фіналістів проекту «Молодь дебатує» визначилася за день до фіналу. 16 лютого 16 школярів з 9 областей України, які стали кращими в регіональних відбіркових іграх, брали участь у півфіналах. Дебатували на тему «Чи варто заборонити відеоігри з елементами насильницьких дій над живими істотами?». Четвірка школярок, які виступили краще за інших, пройшла в фінал, який відбувся наступного дня.

Фіналістка «Молодь дебатує» 2019 року, учениця 9 класу Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Анастасія Попело вважає, що потрапила до фіналу завдяки одному — наполегливій праці. Але її вчителька Ірина Корх, що викладає в школі історію, вважає, що тут щось більше, ніж праця.

«Ми у школі дебатуємо перший рік, й почали з 9 класів. Ми хотіли дати дітям перспективу зросту, бо розуміли, що будемо змагатися з старшими дітьми, які вже мають дворічний чи навіть трирічний досвід дебатів, — розповідає вчителька. — Але наші дев’ятикласники настільки виявились зацікавленими, талановитими, що не стали чекати й уже в перший рік показали, що можуть змагатися з кращими на рівних».

Ірина Корх використовує демократичні принципи й на уроках: дає дітям висловити свою думку, заохочує їх розглядати різні точки зору. В той же час знати факти необхідно, бо саме на фактах будується власна точку зору.

«Я завжди спираюся на перевірені аргументи у своїх виступах, саме це мені й подобається у дебатах — тобі треба сформулювати свою точку зору, маючи лише загальновідомі факти, — каже фіналістка з Чернігова. — А електронне голосування, думаю, треба все ж таки поступово впроваджувати, щоб, наприклад, вже через 20 років повністю на нього перейти».

Під час самих дебатів Анастасія Попело була вимушена відстоювати протилежну думку. Разом з партнеркою Катериною Ємельяновою з Дніпра вони представляли позицію CONTRA й переконували опонентів, глядачів і журі в тому, що створення паралельної системи голосування не тільки обійдеться бюджету в круглу суму, але й створить додаткові можливості для махінацій і втручання у вибори ззовні. В якості прикладу вони наводили досвід Франції та США, де електронні системи виборів критикуються й поступово скасовуються. Їх опонентки, що стояли на позиції PRO, вважають, що провадження електронних виборів як альтернативного способу голосування приверне до виборчого процесу людей, які раніше в виборах участі не брали - голосувати в своєму смартфоні зручніше, ніж стояти в чергах на ділянці. В якості прикладу вони наводили досвід інших країн, зокрема Естонії.

У підсумку, перемогу здобула учасниця, яка дала можливість всім дебатанткам максимально долучитися до обговорення, допомагала розвитку дискусії, максимально «просувала дебати вперед», даючи можливість глибокого і різнобічного висвітлення проблеми - такі критерії оцінювання проекту.

Генеральний консул Німеччини в Донецьку (офіс в Дніпрі) Вольфґанґ Мьоссінґер і Міністерство закордонних справ Німеччини, яке він представляє, вважають, що розвиток демократичних принципів в Україні дуже важливий і для для Німеччини. А метод Jugend debattiert довів свою ефективність в такому розвитку. Саме тому МЗС Німеччини підтримує проект «Молодь дебатує»: «Хто це - найкращі дебатанти і дебатантки? Це люди, які можуть слухати, переконувати, вести демократичну дискусію, - звернувся до учасників дебатів Вольфґанґ Мьоссінґер. - Це дуже важливо, тому що сьогодні, на жаль, в світі таких дискусій стає все менше. Через специфіку соціальних мереж у нас все менше можливостей чути людей з іншою думкою, говорити з ними. Людина вважає за краще жити серед друзів і однодумців, спілкуватися з тими, хто думає так само. І це ускладнює прийняття демократичних рішень, для яких необхідний обмін думками. Тому цей проект важливий для України і Німеччини. У вас, українців, дуже живе суспільство, багато організацій і дискусій. І коли я бачу таких молодих юнаків та дівчат, як ви, я з надією дивлюся на демократичне майбутнє України».

Ігри півфіналів і фінал проходили в Національному юридичному університеті ім. Ярослава Мудрого. Викладач університету, канд. ю.н., професор, Володимир Жернаков вважає, що це велика честь для вузу. Він зізнався перед початком вирішальної гри: «Я дивився півфінальні дебати й знову переконувався в тому, що порядність і професіоналізм є одними з найважливіших принципів цього проекту. Ми б дуже хотіли, щоб сам проект «Молодь дебатує» отримав статус щорічного, а наш університет став його постійним місцем проведення».

Голова німецької громадської організації Internationales Haus Sonnenberg, що організувала проект, екс-депутатка Бундестагу Віола фон Крамон впевнена, що так і буде: «Ми хочемо розширюватися на нові регіони, знаходити там нових друзів. І ми сподіваємося, що незабаром в Україні з'явиться своя власна спільнота дебатантів: учасників, фіналістів минулих років, зацікавлених педагогів і школярів, які будуть підтримувати цей проект у всіх регіонах України та допомагати йому рости».

Віола фон Крамон вважає, що німецький формат дебатів Jugend debattiert, який став методичною основою проекту, - це тільки половина «Молодь дебатує». Друга його половина - люди, які люблять дебатувати і мають друзів в різних містах України.

Координатор проекту і голова журі Ольга Пішель відзначає зростаючий інтерес до «Молодь дебатує» не тільки як до змагання ораторів, а як можливість для розвитку і навчання старшокласників важливим навичкам: «Ми вчимо використовувати зважені і перевірені аргументи, знаходити інформацію і виділяти з неї найважливіше. Це вирішує одне з головних завдань проекту - розвивати у молоді критичне мислення - навичку, важливість якої для XXI століття складно переоцінити».

За словами Ольги Пішель, в Німеччині вчителі застосовують методику на уроках, і в українських школах вона теж потрібна. Перш ніж почати роботу з дітьми, вчителі проходять інтенсивний методичний тренінг, отримують кваліфікацію і сертифікат. «Важливо не тільки навчити дебатувати за чітко сформульованими правилами, а й давати учням змістовний зворотний зв'язок, допомагати їм зростати, ставати кращими».

Віола фон Крамон каже, що завжди представляла цей проект, як кинутий у воду камінь, круги від якого розходяться все далі і далі. І сьогодні, за її словами, в Україні вже росте нове покоління політиків, які володіють критичним мисленням, структурованим знанням і вміють відстоювати свою позицію.

Проект проходить за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини і методичної підтримки Jugend debattiert.
Сайт проекту

Довідка
Проект «Молодь дебатує» з'явився в Україні в 2016 році. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів Jugend debattiert її автори вперше дозволили використовувати на іншій мові. І в 2016 році в українській версії проекту брали участь 113 учнів з 8 шкіл 4 регіонів країни: Харківської, Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей. Переможцем фіналу став Едуард Бєлоусов з Дніпра. Фінали проекту традиційно проводяться в Харкові.
У 2017 році проект продовжився в набагато більшому масштабі - вже 400 українських школярів спробували свої сили в дебатах. Вони представляли 25 навчальних закладів з 8 регіонів: Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Житомирської, Львівської, Миколаївської, Сумської та Харківської областей. Переміг Максим Чеботарьов з Дніпра. З цього року фінали проводяться в Національному юридичному університеті ім. Ярослава Мудрого.
У 2018-2019 роках в проекті бере участь 42 школи та близько 800 дітей з 12 областей України: це Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Житомирська, Миколаївська, Львівська, Харківська, Сумська, Чернігівська, Херсонська, Полтавська, Вінницька області. Переможницею стала Марина Хоменко з Миргорода (Полтавська область).
Всього методикою за всі три роки оволоділи більше 1200 українських школярів і школярок.

Міні-EdCamp "Трансформація свідомості в процесі реалізації НУШ" відбувся у ЧерніговіМіні-EdCamp "Трансформація свідомості в процесі реалізації НУШ" відбувся у Чернігові

Регіональна (не)конференція об’єднала ідеями професійної співтворчості понад 100 прогресивних шкільних педагогів з Чернігівської, Сумської, Кропив’янської, Донецької, Київської, Запорізької, Черкаської, Полтавської та Вінницької областей.
До участі в заході були залучені професійні експерти – фіналісти та лауреати Національної премії Global Teacher Prize Ukraine, сертифіковані тренери, практичні психологи, а також науковці, представники місцевої влади та бізнес-кіл, студенти, активні батьки, школярі, волонтери.

На міні-EdCampі діяли низка дискусійних та експертних панелей з актуальних освітніх питань, зокрема розвитку емоційного інтелекту та навичок критичного мислення, ефективної протидії маніпуляціям і стереотипам, критеріїв самооцінки дитини.

Педагоги взяли участь у творчих майстер-класах, а під час учительських сесій поділилися власним професійним досвідом.

Родзинками міні-EdCamp Chernihiv 2019 стали ранкова кава під скрипковий акомпанемент, оригінальний екскурсійний маршрут древнім Черніговом, релакс-урок з йоги і сучасних танців від батьків.

"Білі лебеді у небесах" вечір пам'яті у ЗЗСО №3

А сотню вже зустріли небеса…

Летіли легко, хоч Майдан ридав…

І з кров´ю перемішана сльоза….

А батько сина ще не відпускав…

Й заплакав Бог,побачивши загін:

Спереду – сотник, молодий, вродливий

І юний хлопчик в касці голубій,

І вчитель літній-сивий-сивий…

І рани їхні вже не їм болять…

Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло…

Як крила ангела, злітаючи назад,

Небесна сотня в вирій полетіла…

 

         Небесна сотня... Ангели, що боронили столицю нашої держави, стояли за наші права і свободи на Майдані Незалежності п’ять  років тому. Палкі серця, сповнені любові до свого народу, які не боялись зустрічі із смертю. Серця, які, навіть злетівши у небо білокрилими ангелами, не загасили свого полум'я на землі...

У ЗЗСО №3 відбувся вечір пам'яті про Небесну сотню, який підготувала Кривулько Т.І. «Білі лебеді у небесах з перебитими крильми». Ми вкотре згадали усі  ці трагічні події, подивились відеосюжети з подій Майдану, а зазирнувши в очі героїв завдяки фото на екрані та спілкуванню з запрошеними очевидцями подій, діти відчули незламність духу, героїзм і просто неймовірну щирість і доброту їх душ і сердець.

Також учні мали змогу поспілкуватися з гостями,які були запрошені на вечір: батьки загиблих воїнів АТО  Харитонові Н.П.та М.К., Запека О.М., Чередниченко М.М. учасники  Майдану та АТО – начальник відділу цівільно-військового співробітництва ОК "Північ" полковник Бородавко Д.С., старший офіцер відділу  цівільно-військового співробітництва ОК "Північ" капітан Пененко Т.В., старший офіцер відділу  цівільно-військового співробітництва ОК "Північ" майор Ковбаса В.В., старший офіцер прес-центру ОК "Північ" лейтенант Мокренчук О.В., Голова ГО «Цівільне співробітництво» Тичина Владислав, представник Правого Сектору "Північ" Тереховський Олександр, радник губернатора з питань волонтерства  Здор Світлана, координатор "Єдиного волонтерського центру" Обушний Генадій.

     Наприкінці вечору, кожен зробив для себе висновок, що боротьба за права і свободи українців ще не завершена, що революцію Гідності насамперед слід починати із себе, задавши собі кілька питань: "У якій Україні хочу жити і працювати я?", "В якій державі житимуть і зростатимуть наші діти?","Що для цього треба зробити?".

День усіх закоханих відсвяткували у закладах загальної середньої освіти містаДень усіх закоханих відсвяткували у закладах загальної середньої освіти містаДень усіх закоханих відсвяткували у закладах загальної середньої освіти містаДень усіх закоханих відсвяткували у закладах загальної середньої освіти містаДень усіх закоханих відсвяткували у закладах загальної середньої освіти містаДень усіх закоханих відсвяткували у закладах загальної середньої освіти міста

Традиційно День Святого Валентина ще іменують Днем усіх закоханих. Свято активно відзначається молоддю щорічно 14 лютого. У закладах освіти  працювала шкільна  пошта, за допомогою якої учні могли надіслати  святкову «валентинку» своїм друзям та вчителям, в холах шкіл лунала романтична музика, працювали фотозони, а на дверях кабінетів красувалися «валентинки», поздоровлення та цікава інформація про свято.

«Все починається з добра» - так називався захід у 2-А класі ЗОШ №3, на якому учні подарували один одному тепло своїх сердець та передали «сердечки» для бійців в ООС. Учні 5-В класу цього закладу обмінялися «валентинками», зробленими власноруч. Найбільш  цікавий захід провели учні 9-В та 11-А класів. Разом зі своїми класними керівниками Бас Т.А. та Саковською Ж.Ю. вони підготували  та провели захід  «З любов’ю в серці» для вихованців дитячого реабілітаційного центру в музеї Михайла Коцюбинського.. Багато щирих усмішок було на обличчях дітей!

У ЗОШ І ступеня № 25 зранку під музику учнів та учителів школи привітали валентинками Янголята. Дрес-код дня-червоний одяг для всіх учасників освітнього процесу.

У ЗОШ №30 на вході до закладу чатували амурчики та дарували всім святковий настрій, роздавали валентинки зі шкільної пошти.

У загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №14 працювала стенд-пошта та «пошта закоханих» для учнів 1-11-х класів. Учні активно брали участь у святковому оформлені стін рідної школи. Кожен учнівський колектив виготовив святковий плакат-привітання з днем Св. Валентина.

У переддень цього свята учні закладу освіти № 21 малювали стіннівки, створювали листівки, які поміщали в «Скриньку кохання», що була переповнена валентинками (їх було не багато не мало, а 493). В день свята в кожному класі пройшли цікаві конкурси, веселі вікторини. Дівчата-старшокласниці в образах ангелів роздали вітання та побажання всім адресатам. Кожен учасник переконався в тому, що День закоханих – свято чудес, яскравих вражень і кохання.

Учні Чернігівської загальноосвітньої школи І - ІІІ ст. № 24 приєдналися до свята та обмінювались валентинками. Для учнів 8- 9-х класів проведено брейн-ринг "Свято кохання". Протягом тижня проводився тиждень англійської мови. Гуртківці "Євроклубу" підготували повідомлення про культурну спадщину англомовних країн. Учні 2-11-х класів виконували пісні та декламували вірші на англійській мові.

День Закоханих у загальноосвітній школі №28 пройшов дуже насичено. В холі діяли 2 фотозони, працювала пошта «Валентина», учні 11-А класу провели челендж, який пройшов під гаслом «Ми любимо вчителів». Вони роздавали вчителям кульки у формі серця. 

Одним словом, святкували весело, креативно, з цікавими вигадками і різноманіттям. Свято вдалося!

Рада лідерів ЗЗСО №3

  30 січня відбулось чергове засідання Ради Лідерів школи, на який було запрошено тренера Школи молодого політика Ковальову М.О., яка розповіла про мету програми та основні напрямки навчання в цієї школі. Запропонувала прийняти участь в семінарах,тренінгах та форумах, на яких будуть надані основні інструменти лідерства для виховання ефективних політичних лідерів націлених на розвиток своїх міст та регіонів України.

Заходи до річниці бою під Крутами в ЗЗСО №3

   Героїчною і водночас трагічною сторінкою в історії України є загибель українських захисників на залізничній станції Крути 29 січня 1918 року.

  У ЗЗСО № 3 29 січня були проведені заходи, приурочені 101-й річниці бою під станцією Крути. В кожному класному куточку оформлена інформаційна сторінка  «29 січня 1918 року річниця бою під Крутами». Проведено тематичну виставку літератури у шкільній бібліотеці «29.01 – День пам’яті Героїв Крут», класні години «Пам’ятай героїв Крут». Учні  10-11-х класів переглянули відеофільм, присвячений  історичній події – бою під Крутами. Серед учнів 8-9 - х класів відбулися історичні читання на тему «Герої Крут – захисники Української революції».