РОЗДІЛИ САЙТУ
- ⇒ Нормативна база
- ⇒ Дистанційна освіта
- ⇒ Нова українська
школа
- ⇒ Вступ до першого
класу
- ⇒ Профільна загальна
середня освіта
- ⇒ Національний
мультипредметний тест
- ⇒ Цивільний
захист
- ⇒ Матеріально-технічна
база закладів
освіти
- ⇒ Шкільний
громадський
бюджет
- ⇒ Стратегія розвитку
освіти Чернігівської
територіальної громади
- ⇒ Харчування
- ⇒ Доступ до публічної
інформації
- ⇒ Публічні закупівлі
- ⇒ Вакансії
- ⇒ Реєстрація в ДНЗ
- ⇒ ІРЦ
- ⇒ Телефони
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Український центр оцінювання якості освіти
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
Управління Державної служби якості освіти у Чернігівській області
Управління освіти і науки облдержадміністрації
Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Чернігівської міської ради
Youtube-канал управління освіти
ПРО УПРАВЛІННЯ
КАЛЕНДАР НОВИН
АРХИВ
"Життя коротке, література- вічна!» - під таким девізом 15-22 березня проходив Тиждень зарубіжної літератури та російської мови в ЗЗСО №3.Він традиційно приурочений до двох важливих дат- Міжнародного дня поезії 21 березня і Міжнародного дня театру 27 березня. Зустріч з театром-завжди радість і свято, тому насичений подіями Тиждень почався 15 березня переглядом вистави Молодіжного театру "Собаче серце", із захопленням сприйнятої учнями 9-х та 11-х класів. Яскрава, емоційна, віртуозна гра акторів і філософська глибина твору М. Булгакова нікого не залишила байдужим!
Учнів та вчителів-філологів ЗЗСО №3 з Меморіальним музеєм М. Коцюбинського пов'язує щира дружба і багаторічне співробітництво в справі виховання у молоді гордості і любові до історії Чернігівщини. Тому наступною подією Тижня 18 березня стало традиційне нагородження учнів-переможців ІІІ Міжнародної гри знавців світової літератури «Sunflower» дипломами та сертифікатами саме в залах музею. Після урочистої частини всі учні відвідали цікаву екскурсію-квест у музеї-заповіднику та зробили фото на згадку. Радіємо за наше молоде покоління та щиро вітаємо переможців!
Але урочисте нагородження найкращих з кращих - це лише фінальний акорд великої роботи в країні Літературії упродовж року. Стати духовно багатшими, пізнати багато нового і цікавого допомагають інтелектуальні командні ігри для учнів 5-9-х класів. Брейн-ринг "Подорож по сторінках світової літератури" для шестикласників змінював захоплюючий літературний квест "Знайти героя" для учнів 9-х класів. Випускники 11-х класів відчули чарівну атмосферу "Срібного століття" завдяки безсмертній поезії і чудовим романсам у виконанні випускниці школи, а тепер студентки Музичного училища ім. Л. Ревуцького Поліни Єрко. Учні 7-х класів, відвідавши тематичну виставку в Історичному музеї, ще раз переконалися, що самий неоціненний скарб-це знання і мудрість, втілена в книгах. А яскравим завершенням Тижня стала творча зустріч старшокласників з чернігівською поетесою і художницею Тетяною Тимошенко в Міжнародний день поезії 21 березня, організована бібліотекарями школи Руденко І.М. і Кужельною А.А. Проникливо і трепетно звучали вірші у виконанні автора, а справжнім подарунком цієї зустрічі стала виставка картин майстрині. Подорож в країну Літературію, вигадана і здійснена завдяки вчителям МО зарубіжної літератури ЗЗСО №3, була повчальною і цікавою для всіх!
- Опубліковано: 23-03-2019, 18:46
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 791
|
З 11.03.2019 р. по 15.03.2019 р. у ЗЗСО № 3 міста Чернігова проходив тиждень початкової школи під назвою «Вальс квітів». До планування заходів, які б зацікавили учнів, були залучені всі педагоги початкової ланки. Вони запропонували щоденні тематичні завдання для учнів, які б сприяли розвитку їх творчості, фантазії та креативності.
У понеділок був День флориста. Учні 1-2 класів виготовляли колективну аплікацію «Букет», а учні 3-4 класів – об’ємні композиції квітів. Ці чудові роботи були виставлені у фойє школи, що зразу ж створило атмосферу свята і весняного настрою.
У вівторок проходила екологічна акція, присвячена збереженню первоцвітів у природі «Подих весни». Учні виконували аплікації, малюнки, готували проекти чи есе на цю актуальну тему.
У середу на базі школи проходив міський семінар-практикум «Компетентнісний підхід як чинник модернізації початкової освіти». Учні початкових класів привітали гостей чудовою програмою. В рамках семінару були проведені відкриті уроки (природознавство, 1 клас, Тусіна Л.О., українська мова, 2 клас, Купрієнко О.В.), майстер-класи (Скідан В.М.). Бисько С.Ю. продемонструвала можливості використання інтерактивної панелі в освітньому процесі у початковій школі. В кінці навчального дня учні створили «живі» віночки з квітів.
Четвер пройшов під егідою «Школи Медунки». Учні дізнавалися про лікарські рослини, їх особливості, користь, створювали лепбуки та книжки-саморобки, які були теж виставлені в фойє школи.
У п’ятницю, як підсумок, учні створили символічні герб та прапор України із паперових квітів, щоб закликати людей не нищити рослини, а навпаки зберігати красу рідного краю.
Для учнів початкової школи та їх батьків цей тиждень виявився цікавим, креативним та захоплюючим.
- Опубліковано: 18-03-2019, 16:59
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1268
|
15 березня в ЗЗСО № 3 відбулася цікава подія – зустріч учнів 9-11-х класів з гравцями міського футбольного клубу Вищої Ліги «Десна» - Фаворовим Денисом, Гітченко Андрієм, Літовка Ігорем, Огіря Владиславом, Безбородько Денисом, Сергійчук Михайлом. Футболісти розповили про підготовку до вирішального матчу з командою ФК «Львів», який відбудеться в неділю 17 березня на стадіоні ім. Гагаріна, поспілкувалися з учнями та відповіли на їхні запитання. Наприкінці гості подарували всім квитки на матч, а школі – футбольні м’ячі. Всі були задоволені та отримали позитивні емоції!
- Опубліковано: 15-03-2019, 13:38
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 818
|
14 березня 2019 року команда учнів 9-х класів під керівництвом педагога-організатора Кривулько Т.І. прийняла участь в міському квесті «Доброволець FEST», присвячений Дню українського добровольця, який проходив в Обласному Молодіжному центрі. На всіх локаціях, а їх було аж 10, а саме: «Цивільна медицина», «Тактична підготовка», «Мінна справа», «Збір/розбір ММГ», «Відун», «Жива бібліотека», «Ти-військовий», «Військова історія», «Спортивний простір», «Карта добровольця», діти показали себе дуже обізнаними, впевненими, умілими, за що і були нагороджені Грамотою та подарунками.
- Опубліковано: 15-03-2019, 13:19
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 688
|
Напередодні свята весни, краси та ніжності, у початковій школі для 3-4-х класів було проведено Green Party під гаслом "зусрічаймо весну разом!". Зелений колір символізує життя та перемогу весни над зимою, тому дрес-кодом у школярів був одяг або ж будь-яка річ образу зелених відтінків. Дуже приємно, що до такої ідеї педагога-організатора Масляної Ю.В. долучилися не лише школярі, а й вчителі та класні керівники, які цього дня до школи прийшли в одязі "трендового" зеленого кольору. На "Green Party" учнів чекали запальні танцювальні перерви, повітряні кульки та позитивні емоції. Всі діти залишилися в захваті від таких перерв та з нетерпінням чекають на наступні кольорові вечірки в школі.
- Опубліковано: 8-03-2019, 16:41
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 654
|
Традиційно на початку березня Україна вшановує пам'ять Великого Українця.
6 березня у ЗЗСО № 3 відбулися заходи з нагоди відзначення Дня народження Тараса Григоровича Шевченка – величної особистості в історії України, знаменного митця, художника і поета.
Будь-який рядок із «Кобзаря» – це настанова від великого мислителя, це повчання від Батька нації, це біль та крик душі справжнього українця з чистою та щирою душею.
Учні старшої школи готували проекти – презентації про творчий шлях Т.Г.Шевченка, віртуальні екскурсія по місцях, які пов’язані з ім’ям поета, протягом дня відбулася виставка плакатів та газет.
А серед учнів 9-х класів відбулась інтелектуально – пізнавальна гра «І возвеличимо на диво і розум наш, і наш язик..», на якій діти продемонстрували не тільки знання біографії поета та його творчості, а й проявили себе як читці його творів.
Тарас Шевченко все своє життя, весь свій могутній талант присвятив українському народові: своїм сучасникам і нам, нащадкам. Будьмо вдячні йому і за «Заповіт», і за «Гайдамаків», і за «Катерину». Читаймо Шевченкові твори, вивчаймо їх, шануймо те, що залишив нам у спадок Великий Кобзар.
- Опубліковано: 7-03-2019, 09:53
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1178
|
У лютому в Харкові відбувся національний фінал україно-німецького проекту «Молодь дебатує». У дебатах чотири школярки обговорювали, чи варто вводити в Україні електронне голосування на виборах. Однією з них стала Анастасія Попело з Чернігова. Крім неї, до фіналу проекту дійшли Аліна Угрімова (Костянтинівка) та Катерина Ємельянова (Дніпро). А краще за інших, на думку журі, виступила Марина Хоменко з Миргорода Полтавської області. Загалом за рік в проекті на різних етапах взяли участь 800 дітей із 42 шкіл у 12 областях України, а в цілому за три роки методикою оволоділи понад 1200 школярів і школярок.
Національний фінал україно-німецького проекту «Молодь дебатує» вже третій рік поспіль пройшов у Харкові, останні два з них приймав Національний юридичний університет ім. Ярослава Мудрого. Подивитися дебати приїхали 200 людей з 25 міст України - школярі та школярки, які брали участь у проекті, та їхні вчителі. Четвірка фіналістів проекту «Молодь дебатує» визначилася за день до фіналу. 16 лютого 16 школярів з 9 областей України, які стали кращими в регіональних відбіркових іграх, брали участь у півфіналах. Дебатували на тему «Чи варто заборонити відеоігри з елементами насильницьких дій над живими істотами?». Четвірка школярок, які виступили краще за інших, пройшла в фінал, який відбувся наступного дня.
Фіналістка «Молодь дебатує» 2019 року, учениця 9 класу Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Анастасія Попело вважає, що потрапила до фіналу завдяки одному — наполегливій праці. Але її вчителька Ірина Корх, що викладає в школі історію, вважає, що тут щось більше, ніж праця.
«Ми у школі дебатуємо перший рік, й почали з 9 класів. Ми хотіли дати дітям перспективу зросту, бо розуміли, що будемо змагатися з старшими дітьми, які вже мають дворічний чи навіть трирічний досвід дебатів, — розповідає вчителька. — Але наші дев’ятикласники настільки виявились зацікавленими, талановитими, що не стали чекати й уже в перший рік показали, що можуть змагатися з кращими на рівних».
Ірина Корх використовує демократичні принципи й на уроках: дає дітям висловити свою думку, заохочує їх розглядати різні точки зору. В той же час знати факти необхідно, бо саме на фактах будується власна точку зору.
«Я завжди спираюся на перевірені аргументи у своїх виступах, саме це мені й подобається у дебатах — тобі треба сформулювати свою точку зору, маючи лише загальновідомі факти, — каже фіналістка з Чернігова. — А електронне голосування, думаю, треба все ж таки поступово впроваджувати, щоб, наприклад, вже через 20 років повністю на нього перейти».
Під час самих дебатів Анастасія Попело була вимушена відстоювати протилежну думку. Разом з партнеркою Катериною Ємельяновою з Дніпра вони представляли позицію CONTRA й переконували опонентів, глядачів і журі в тому, що створення паралельної системи голосування не тільки обійдеться бюджету в круглу суму, але й створить додаткові можливості для махінацій і втручання у вибори ззовні. В якості прикладу вони наводили досвід Франції та США, де електронні системи виборів критикуються й поступово скасовуються. Їх опонентки, що стояли на позиції PRO, вважають, що провадження електронних виборів як альтернативного способу голосування приверне до виборчого процесу людей, які раніше в виборах участі не брали - голосувати в своєму смартфоні зручніше, ніж стояти в чергах на ділянці. В якості прикладу вони наводили досвід інших країн, зокрема Естонії.
У підсумку, перемогу здобула учасниця, яка дала можливість всім дебатанткам максимально долучитися до обговорення, допомагала розвитку дискусії, максимально «просувала дебати вперед», даючи можливість глибокого і різнобічного висвітлення проблеми - такі критерії оцінювання проекту.
Генеральний консул Німеччини в Донецьку (офіс в Дніпрі) Вольфґанґ Мьоссінґер і Міністерство закордонних справ Німеччини, яке він представляє, вважають, що розвиток демократичних принципів в Україні дуже важливий і для для Німеччини. А метод Jugend debattiert довів свою ефективність в такому розвитку. Саме тому МЗС Німеччини підтримує проект «Молодь дебатує»: «Хто це - найкращі дебатанти і дебатантки? Це люди, які можуть слухати, переконувати, вести демократичну дискусію, - звернувся до учасників дебатів Вольфґанґ Мьоссінґер. - Це дуже важливо, тому що сьогодні, на жаль, в світі таких дискусій стає все менше. Через специфіку соціальних мереж у нас все менше можливостей чути людей з іншою думкою, говорити з ними. Людина вважає за краще жити серед друзів і однодумців, спілкуватися з тими, хто думає так само. І це ускладнює прийняття демократичних рішень, для яких необхідний обмін думками. Тому цей проект важливий для України і Німеччини. У вас, українців, дуже живе суспільство, багато організацій і дискусій. І коли я бачу таких молодих юнаків та дівчат, як ви, я з надією дивлюся на демократичне майбутнє України».
Ігри півфіналів і фінал проходили в Національному юридичному університеті ім. Ярослава Мудрого. Викладач університету, канд. ю.н., професор, Володимир Жернаков вважає, що це велика честь для вузу. Він зізнався перед початком вирішальної гри: «Я дивився півфінальні дебати й знову переконувався в тому, що порядність і професіоналізм є одними з найважливіших принципів цього проекту. Ми б дуже хотіли, щоб сам проект «Молодь дебатує» отримав статус щорічного, а наш університет став його постійним місцем проведення».
Голова німецької громадської організації Internationales Haus Sonnenberg, що організувала проект, екс-депутатка Бундестагу Віола фон Крамон впевнена, що так і буде: «Ми хочемо розширюватися на нові регіони, знаходити там нових друзів. І ми сподіваємося, що незабаром в Україні з'явиться своя власна спільнота дебатантів: учасників, фіналістів минулих років, зацікавлених педагогів і школярів, які будуть підтримувати цей проект у всіх регіонах України та допомагати йому рости».
Віола фон Крамон вважає, що німецький формат дебатів Jugend debattiert, який став методичною основою проекту, - це тільки половина «Молодь дебатує». Друга його половина - люди, які люблять дебатувати і мають друзів в різних містах України.
Координатор проекту і голова журі Ольга Пішель відзначає зростаючий інтерес до «Молодь дебатує» не тільки як до змагання ораторів, а як можливість для розвитку і навчання старшокласників важливим навичкам: «Ми вчимо використовувати зважені і перевірені аргументи, знаходити інформацію і виділяти з неї найважливіше. Це вирішує одне з головних завдань проекту - розвивати у молоді критичне мислення - навичку, важливість якої для XXI століття складно переоцінити».
За словами Ольги Пішель, в Німеччині вчителі застосовують методику на уроках, і в українських школах вона теж потрібна. Перш ніж почати роботу з дітьми, вчителі проходять інтенсивний методичний тренінг, отримують кваліфікацію і сертифікат. «Важливо не тільки навчити дебатувати за чітко сформульованими правилами, а й давати учням змістовний зворотний зв'язок, допомагати їм зростати, ставати кращими».
Віола фон Крамон каже, що завжди представляла цей проект, як кинутий у воду камінь, круги від якого розходяться все далі і далі. І сьогодні, за її словами, в Україні вже росте нове покоління політиків, які володіють критичним мисленням, структурованим знанням і вміють відстоювати свою позицію.
Проект проходить за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини і методичної підтримки Jugend debattiert.
Сайт проекту
Довідка
Проект «Молодь дебатує» з'явився в Україні в 2016 році. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів Jugend debattiert її автори вперше дозволили використовувати на іншій мові. І в 2016 році в українській версії проекту брали участь 113 учнів з 8 шкіл 4 регіонів країни: Харківської, Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей. Переможцем фіналу став Едуард Бєлоусов з Дніпра. Фінали проекту традиційно проводяться в Харкові.
У 2017 році проект продовжився в набагато більшому масштабі - вже 400 українських школярів спробували свої сили в дебатах. Вони представляли 25 навчальних закладів з 8 регіонів: Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Житомирської, Львівської, Миколаївської, Сумської та Харківської областей. Переміг Максим Чеботарьов з Дніпра. З цього року фінали проводяться в Національному юридичному університеті ім. Ярослава Мудрого.
У 2018-2019 роках в проекті бере участь 42 школи та близько 800 дітей з 12 областей України: це Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Житомирська, Миколаївська, Львівська, Харківська, Сумська, Чернігівська, Херсонська, Полтавська, Вінницька області. Переможницею стала Марина Хоменко з Миргорода (Полтавська область).
Всього методикою за всі три роки оволоділи більше 1200 українських школярів і школярок.
- Опубліковано: 4-03-2019, 18:03
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 839
|
Регіональна (не)конференція об’єднала ідеями професійної співтворчості понад 100 прогресивних шкільних педагогів з Чернігівської, Сумської, Кропив’янської, Донецької, Київської, Запорізької, Черкаської, Полтавської та Вінницької областей.
До участі в заході були залучені професійні експерти – фіналісти та лауреати Національної премії Global Teacher Prize Ukraine, сертифіковані тренери, практичні психологи, а також науковці, представники місцевої влади та бізнес-кіл, студенти, активні батьки, школярі, волонтери.
На міні-EdCampі діяли низка дискусійних та експертних панелей з актуальних освітніх питань, зокрема розвитку емоційного інтелекту та навичок критичного мислення, ефективної протидії маніпуляціям і стереотипам, критеріїв самооцінки дитини.
Педагоги взяли участь у творчих майстер-класах, а під час учительських сесій поділилися власним професійним досвідом.
Родзинками міні-EdCamp Chernihiv 2019 стали ранкова кава під скрипковий акомпанемент, оригінальний екскурсійний маршрут древнім Черніговом, релакс-урок з йоги і сучасних танців від батьків.
- Опубліковано: 4-03-2019, 16:32
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 813
|
А сотню вже зустріли небеса…
Летіли легко, хоч Майдан ридав…
І з кров´ю перемішана сльоза….
А батько сина ще не відпускав…
Й заплакав Бог,побачивши загін:
Спереду – сотник, молодий, вродливий
І юний хлопчик в касці голубій,
І вчитель літній-сивий-сивий…
І рани їхні вже не їм болять…
Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло…
Як крила ангела, злітаючи назад,
Небесна сотня в вирій полетіла…
Небесна сотня... Ангели, що боронили столицю нашої держави, стояли за наші права і свободи на Майдані Незалежності п’ять років тому. Палкі серця, сповнені любові до свого народу, які не боялись зустрічі із смертю. Серця, які, навіть злетівши у небо білокрилими ангелами, не загасили свого полум'я на землі...
У ЗЗСО №3 відбувся вечір пам'яті про Небесну сотню, який підготувала Кривулько Т.І. «Білі лебеді у небесах з перебитими крильми». Ми вкотре згадали усі ці трагічні події, подивились відеосюжети з подій Майдану, а зазирнувши в очі героїв завдяки фото на екрані та спілкуванню з запрошеними очевидцями подій, діти відчули незламність духу, героїзм і просто неймовірну щирість і доброту їх душ і сердець.
Також учні мали змогу поспілкуватися з гостями,які були запрошені на вечір: батьки загиблих воїнів АТО Харитонові Н.П.та М.К., Запека О.М., Чередниченко М.М. учасники Майдану та АТО – начальник відділу цівільно-військового співробітництва ОК "Північ" полковник Бородавко Д.С., старший офіцер відділу цівільно-військового співробітництва ОК "Північ" капітан Пененко Т.В., старший офіцер відділу цівільно-військового співробітництва ОК "Північ" майор Ковбаса В.В., старший офіцер прес-центру ОК "Північ" лейтенант Мокренчук О.В., Голова ГО «Цівільне співробітництво» Тичина Владислав, представник Правого Сектору "Північ" Тереховський Олександр, радник губернатора з питань волонтерства Здор Світлана, координатор "Єдиного волонтерського центру" Обушний Генадій.
Наприкінці вечору, кожен зробив для себе висновок, що боротьба за права і свободи українців ще не завершена, що революцію Гідності насамперед слід починати із себе, задавши собі кілька питань: "У якій Україні хочу жити і працювати я?", "В якій державі житимуть і зростатимуть наші діти?","Що для цього треба зробити?".
- Опубліковано: 20-02-2019, 10:54
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 637
|
- Опубліковано: 17-02-2019, 12:08
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 935
|