РОЗДІЛИ САЙТУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

ПРО УПРАВЛІННЯ

КАЛЕНДАР НОВИН
«    Листопад 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

АРХИВ
Листопад 2024 (97)
Жовтень 2024 (159)
Вересень 2024 (75)
Серпень 2024 (36)
Липень 2024 (24)
Червень 2024 (108)

Художньо-мовленнєва діяльність дітей раннього віку в ЗДО №76

Тема «Художньо-мовленнєвої діяльності дітей раннього віку» як в традиційному, так і сучасному трактуванні була розкрита в  ДНЗ № 76 «Золота рибка» 26.02.2020 року. Яскравими проявами професіоналізму педагогів закладу були інтегровані заняття «Колобок у пошуках нових пригод» (досвід Кабакової Т.П.), «В пошуках загубленого намиста» (досвід Гребенюк Я.М.), «Рукавичка в пісочній країні» (досвід Карпенко І.С)  та ін.., з використанням новітніх підходів. Багаторічною традицією нашого дошкільного закладу є  спільна творча діяльність вихователів груп раннього віку під мудрим керівництвом наставника, «вихователя-методиста» Кабакової Т.П., яка сприяє становленню та зростанню молодого покоління педагогів. Їх дружній тандем вирізняється працьовитістю та відповідальністю, індивідуальністю та небайдужістю до справи, якою займаються.

"ІІ Всеукраїнське заняття доброти" на тему:  "Гуманне та відповідальне ставлення до тварин"

2 березня за підтримки Міністерства освіти і науки України (лист МОН України №4/435-20 від 28.01.20 р.) наш Фонд організовує у закладах дошкільної освіти України "ІІ Всеукраїнське заняття доброти" на тему: "Гуманне та відповідальне ставлення до тварин".

Конспект тематичного заняття для старшої групи «Тварини – наші друзі» із супровідною мультимедійною презентацією (розроблені спеціалістами БО «БФ «Щаслива лапа»), а також тематичні конспекти (розроблені та надіслані педагогами під час проведення І Всеукраїнського заняття доброти (1 березня 2019 р.)) можна завантажити за посиланням – https://is.gd/Kfbt31.

Якщо заклад освіти має бажання отримати електронний сертифікат учасника «ІІ Всеукраїнського заняття доброти», необхідно:

1. Заповнити заявку за посиланням (до 01.03.20 р.) – https://is.gd/RzziM8 (початок реєстрації - 06.02.20 р.).

2. Провести «заняття доброти» 2 березня 2020 року в 3-х і більше групах дитячого садка (якщо в ЗДО менше 3-х груп, то провести заняття в усіх існуючих групах).

3. До 04.03.20 р. надіслати фотозвіт (1 заняття – 1 фото) про проведене заняття та інформацію (назва навчального закладу, місто, кількість проведених «занять доброти») на електронну адресу – bioetika@happypaw.ua.

БО «БФ «Щаслива лапа» закликає не приносити/приводити на заняття доброти твариндля яких перебування поза домівкою в багатолюдних місцях може бути стресовим! Дбайте про здоров'я ваших чотирилапих друзів.

Інформацію про ІІ Всеукраїнське заняття доброти можна знайти тут: https://happypaw.ua/ua/bioethics/news/one/11

 

Що треба знати про короновірус

Інформаційна довідка для проведення роз’яснювальної роботи щодо запобіганню поширенню коронавірусу

  • · Відповідальне ставлення працівників та роботодавців до власного здоров'я та здоров'я оточуючих!
  • · Основна теза: Захворів – сиди вдома. Не варто ризикувати власним здоров’ям та здоров’ям інших.
  • · У разі погіршення стану – потрібно звернутись до свого сімейного лікаря
  • · Керівнику потрібно забезпечити недопущення перебування на робочому місці працівників з симптомами гострого респіраторного захворювання, підвищеної температури тіла та особливо осіб, що повернулись з відпустки або з відрядження з країн, в яких були зареєстровані випадки COVID-19.

Діагностика. Як визначити на початкових стадіях коронавірус?

 · На початковій стадії коронавірус має такі ж симптоми, що і інші гострі вірусні захворювання. Визначити можуть тільки спеціальні тести.

  • · Найпоширенішими симптомами є головний біль, кашель, лихоманка та утруднення дихання, в деяких випадках - діарея або кон'юнктивіт.
  • · Новий штам коронавірусу може викликати тяжку форму пневмонії. В цьому його небезпека.
  • · Важливо! Вчасне діагностування. Так як за симптоматикою коронавірус нічим не відрізняється від інших вірусних хвороб, то важливо відразу звернутись до лікаря. Якщо ви протягом останні 14 днів повернулись із країни, в якій зафіксовані випадки коронавірусу або ж спілкувались із людиною, яка контактувала із тим, хто прибув до України з країн де зафіксовані випадки коронавірусу – відразу попередьте про це свого сімейного лікаря. Надалі - лікар має алгоритм дій, що робити.

Хто є групою ризику?

  • · Перебіг хвороби залежить від імунітету людини. Вразливою групою є люди похилого віку та люди із хронічними хворобами і слабким імунітетом, вони більш схильні до розвитку важких захворювань. Також після фіксації випадків коронавірусу вразливою групою є медичні працівники.
  • · Контактна особа при випадку COVID-19 – особа, яка наразі не має симптомів, але яка контактувала, або ймовірно контактувала із особою, хворою на COVID-19. Особи, які мали прямий фізичний контакт з хворим на COVID-19 (наприклад, через рукостискання)
  • · Особи, що мали незахищений прямий контакт із інфекційними виділеннями (наприклад через кашель, торкання використаних паперових хустинок голими руками тощо)
  • · Особи, які контактували особисто з хворими на COVID-19 на відстані до 2 метрів та більше 15 хвилин
  • · Особи, які перебували у закритому середовищі (наприклад, аудиторія, кімната для переговорів, зал очікування лікарні тощо) з хворими на COVID-19 на відстані до 2 метрів та більше 15 хвилин
  • · Пасажири літака, які сиділи на відстані двох місць (у будь-якому напрямку) від хворого на COVID-19, супутники або особи, які надають догляд та члени екіпажу, що обслуговують в тій частині літака, де розміщений індексний випадок (якщо тяжкість симптомів або пересування хворого вказують на більш велику експозицію, контактними можуть вважатися всі пасажири секції або всі пасажири). 

Як можна заразитися, Як передається вірус?

  • · Наразі відомо, що новий коронавірус передається краплинним та контактним шляхами. · Вірус не циркулює у повітрі. Він не здатний переміщатись на далекі відстані. Він є тільки в крапельках, які людина видихає під час кашлю чи чханню. Відстань – це гарантія безпеки. Це фактор переривання епідемічного ланцюга. Тому, заразитись неможливо навіть від інфікованої людини, якщо ви не знаходитесь безпосередньо поруч із інфікованим (нагадуємо, це максимум – 1,5-2 м).
  • · На поверхнях вірус може жити близько 3 годин. Тому важливо дезінфікувати поверхні, ручки дверей і т.д.
  • · Переважає контактний шлях, коли вірус потрапляє на слизові оболонки носа, очей через руки або інші предмети (хустинку, рукавиці) після торкання до об’єктів (тварин, м’яса, риби, дверних ручок, поручнів), що забруднені виділеннями із дихальним шляхів хворого чи інфікованого.
  • · Краплинним шляхом вірус передається від людини до людини під час кашлю або чхання у тісному контакті, коли утворюються краплі діаметром понад 5 мкм. Коронавіруси не здатні зберігати інфектогенність (заразність) під час передавання на далекі відстані. Тому тісним контактом вважають відстань менше 1 м. 

Як довго вірус живе на поверхнях?

  • За попередньою інформацією вірус може виживати на поверхнях лише протягом 3 годин. Прості дезінфікуючі засоби можуть вбити вірус, унеможливлюючи зараження людей. 

Рекомендації як убезпечити себе від зараження:

1. Ретельно і часто мийте руки з милом чи обробляйте їх антисептиком.

Миття рук з милом:

  • · тривалість процедури — 20–40 с;
  • · вода має бути теплою (комфортної температури), а не холодною чи гарячою;
  • · обов’язкова процедура, якщо руки видимо забруднені, після приходу з вулиці, перед прийомом їжі, після відвідування туалету, якщо відсутній антисептик для рук;

Обробка рук спиртовмісним антисептиком:

  • · спиртовмісний антисептик для рук — розчин із вмістом спирту 60–80% або із 2% хлоргексидину (інші засоби, що реалізують як «антисептик для рук», наприклад настій ромашки або розчини із 40% вмістом спирту, не є такими);

 · антисептик має покривати всю поверхню шкіри рук (в середньому на одну обробку слід використовувати 3 мл розчину, а це 24–27 «пшиків» кишеньковим диспенсером, тому рекомендовано його просто наливати в долоню);

  • · тривалість обробки — близько 30 с;
  • · особливу увагу приділіть нігтям (там накопичується найбільше бруду);
  • · обов’язкова процедура в разі будь-яких контактів із (потенційно) забрудненими об’єктами; · у разі частого користування антисептиком застосовуйте крем для рук, щоб уникнути підсушування та утворення тріщин шкіри;
  • · контролюйте доступ маленьких дітей до антисептика (він містить спирт і токсичний для прийому всередину).

2. Уникайте скупчення людей.

3. Якщо ви захворіли, залишайтеся вдома і зверніться до лікаря.

4. Використовуйте захисну маску:

  • · обов’язково — якщо захворіли і маєте респіраторні симптоми (кашель, нежить);
  • · якщо перебуваєте у місцях великого скупчення людей — з метою додаткового захисту. 

Використовуйте маску правильно:

  • · вона має покривати ніс і рот;
  • · вона має щільно прилягати, без відступів по краях;
  • · заміняйте маску, щойно вона стала вологою;
  • · не чіпайте зовнішню частину маски руками, а якщо доторкнулися, помийте руки з милом чи обробіть спиртовмісним антисептиком;

 · заміняйте маску щочотири години;

  • · не використовуйте маску повторно. 

Додаткові рекомендації працівникам на об’єктах харчування

  • · По термообробці необхідно суворо дотримуватись існуючих вимог до приготування страв. · Миття посуду повинно проводитись строго по інструкції:

o видалення залишків їжі.

o миття щіткою за температури води 50 градусів з миючими засобами.

o миття з додаванням дез. розчину у іншій ємності (ванні).

o ополіскування під проточною водою температурою не менше 65 градусів - це також в окремій ємності.

o просушування на спеціальних полицях.

Що треба знати про короновірусЩо треба знати про короновірус

Що треба знати про короновірусЩо треба знати про короновірусЩо треба знати про короновірус

Брейн-ринг з англійської мови у ЗЗСО №23

 

27.02.2020 р. у ЗЗСО №23 м. Чернігова відбувся брейн-ринг між 5 та 6 класами з англійської мови (учителі Кликова Ольга Іванівна та Йовенко Ірина Володимирівна), присвячений Дню Святого Валентина. Діти пригадували символи, які пов’язані із цим святом. Були різноманітні завдання та конкурси, здобувачі освіти виконували пісні. Із запропонованих букв складали речення, читали вірші, в яких йшла мова про кохання. У кінці брейн-рингу вчителі застосували проєктну технологію, під час якої кожна команда виготовила валентинку. Була створена «ситуація успіху», в якій усі школярі були залучені до навчального процесу.

 

Засідання творчої майстерні вихователів груп раннього віку на

У ранньому дитинстві дитина опановує найбільшим досягненням людства - мовою.  Народна мудрість створила гру, яка є для маленької дитини найбільш прийнятною. Відомо, що гри без мови не буває, тож 25 лютого в ДНЗ №42 відбулося засідання творчої майстерні вихователів груп раннього віку на якому було розглянуто питання "Активізація мовлення дітей раннього віку у процесі гри". Педагоги поділилися досвідом  з використання традиційних ігор, та іграми створеними за допомогою ІКТ.

Досвід впровадження Шкільних служб порозуміння

26 лютого 2020 року в Чернігові відбувся круглий стіл щодо обговорення результатів діяльності Шкільних служб порозуміння (ШСП) в навчальних закладах Чернігівщини, як одного з механізмів профілактики підліткової агресії.

На запит адміністрацій навчальних закладів, протягом 2019-2020 року Чернігівський громадський комітет захисту прав людини долучився до створення понад 10 Шкільних служб порозуміння по Чернігівській області.

Учасниками заходу стали соціальні педагоги, практичні психологи (координатори створених служб порозуміння) шкіл міста Чернігова та області, експерти щодо впровадження відновних практик в освітньому середовищі, представники місцевої влади. Відкрила захід керівниця проектів Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Катерина Данькова.

За її словами, в Чернігові створення перших пілотних служб порозуміння відбулось ще в кінці 2018 року, коли були підготовлені медіатори з гімназії № 31, ліцею 22 та школи 29 м.Чернігова.

«Після навчання з базових навичок медіатора, наша організація організувала тренінг для тренерів, учасниками якого стали учні-медіатори вже створених ШСП. Тому зараз шкільні активісти можуть вже самостійно проводити навчання для наступного покоління учнів-медіаторів», - наголосила Катерина Данькова.

Присутні соціальні педагоги зазначили, що на початку створення служб порозуміння було важко і вони довго «розкачувались». Але після презентації своїх ШСП для учнівського самоврядування, педагогічного колективу та на батьківських зборах, до учнів-медіаторів почали звертатись по допомогу у вирішенні конфліктних ситуацій.

«Наша школа приймала участь у 2 тренінгах з базових навичок медіатора у 2018 та у 2020 роках. Я пам’ятаю, як при відборі учасників для другої серії тренінгу серед бажаючих була вже черга, багато хто хотів пройти навчання, оскільки вже знали що таке медіація від учнів-медіаторів, які пройшли навчання у 2018 році», - наголосила Наталія Колотило, заступник директора з виховної роботи гімназії № 31 гуманітарно-естетичного профілю міста Чернігова.

Поділились досвідом та показали презентаційні ролики функціонування служби порозуміння заступниця директора з виховної роботи Лариса Лебідь та практичний психолог Олександр Жук з Чернігівської ЗОШ № 33.

За їх словами, досі існує певна недовіра та скептицизм з боку класних керівників, яким іноді легше не «виносити сміття з хати» та просто розсадити по різним куткам класу учнів, в яких виникла конфліктна ситуація.

«Ми намагаємось показати успішний приклад проведення медіації і донести його до всіх скептиків в нашій школі. Показати, що медіація – це дієвий механізм вирішення конфліктів. Що краще витратити більше часу для усвідомлення проблеми та причин конфлікту та спробувати розв’язати, ніж «консервувати» його», - зазначила Лариса Лебідь.

За словами соціального педагога Чернігівської спеціалізованої ЗОШ №2 Ірини Шеремет, після тренінгу з базових навичок медіатора, у дітей з’явився новий соціальний статус, вони вмотивовані та впевнені у собі, оскільки розуміють, що тепер є прикладом для інших.

На актуальності впровадження сучасних відновних практик в навчально-виховному процесі наголосила Тетяна Гонтар, представниця методичного центру Управління освіти Чернігівської міської ради.

«Ми маємо сприяти поширенню досвіду створення безпечного шкільного середовища серед всіх шкіл Чернігівщини, формуванню навичок творчого вирішення конфліктів та залучення саме дітей до цього процесу. В Чернігові на сьогодні працює 38 соціальних педагогів та 40 практичних психологів. Всі колеги мають дізнатись та оцінили той досвід, його результативність і дієвість. Сподіваюсь, що поширення успішного досвіду функціонування ШСП, стане поштовхом та мотивацією для інших», - зазначила пані Тетяна.

Також на заході були присутні учениці-медіаторки з гімназії № 31 та ЗОШ № 33, які поділились труднощами у роботі створених ШСП.

Головною перепоною у роботі медіатора є недовіра з боку окремих вчителів, які напевно думають, що легше просто «задавити» своїм авторитетом.

За словами медіаторки з гімназії №31, учениці 10 класу Анни Ісаєви, зараз підлітковий вік зараз дуже тяжкий, і конфлікти виникають постійно. Тому ми раді бути частиною поширення медіації, оскільки після проведення такої відновної практики, як «коло», клімат у класі значно поліпшуються, діти стають добрішими та відкриваються, починають проявляти більше поваги один до одного.

«Я досі пам’ятаю своє хвилювання на першому своєму тренінгу в якості вже тренерки. Коли я побачила, що учасники в захваті від навчання, як у них «горять» очі, я зрозуміла, що дані навички та знання з медіації потрібні в першу чергу для самих дітей», - згадувала учениця 10 класу Катерина Максименко.

У Чернігівському колегіуму № 11 завдяки підтримки директора навчального закладу, шкільна служба порозуміння почала активно презентувати себе, розказуючи класним керівникам та учням школи про діяльність служби.

«Один із гарних прикладів роботи нашої ШСП, це коли до нас звернулась мама дівчинки 8 класу. За її словами її донька постійно приходила зі школи засмучена та в сльозах. Батьки вважали, що причиною цього є буллінг у школі, тому звернулись до учнів-медіаторів. Під час розмови вдалось зрозуміти істинну причину такого становища дівчини і зрозуміти проблеми, про які вона не розповідала батькам» - поділилась досвідом роботи ШСП соціальний педагог колегіуму № 11 Лаліта Ведь.

Вже майже півроку функціонують служби порозуміння і в двох школах Менського району Чернігівської області.

Соціальні педагоги також поділитись досвідом як вони переконували педагогів, що медіація - це дієво та ефективно.

«Я просто розповіла, що наразі є спроби закріпити медіацію на законодавчому рівні, як ефективний механізм вирішення конфліктів мирним шляхом. Після цього, багато скептиків почали слідкувати за роботою нашої ШСП», - зазначила соціальний педагог Менської гімназії Анна Дондик.

Серед труднощів у функціонуванні ШСП, соціальні педагоги також вказали на відсутність окремого кабінету для роботи служб порозуміння. В багатьох школах, медіатори проводять свою діяльність переважно в кабінетах соціальних педагогів або практичних психологів. І це є проблемою, оскільки інколи кабінет зайнятий, а потрібно вирішити конфлікт вже і зараз.

Депутатка Чернігівської міської ради Регіна Гусак запропонувала один із можливих шляхів у вирішенні проблеми з кабінетами, а саме спробувати залучити кошти депутатських фондів для облаштування кабінетів.

«Особисто я готова допомогти з облаштування одного кабінету ШСП, оскільки вважаю, що впровадження Шкільних служб порозуміння є однозначного перемогою Чернігівської громади у забезпеченні безпеки у навчальних закладів», - наголосила пані Регіна.

В кінці заходу, всі учасники погодились, що впровадження Шкільних служб порозуміння як одного з компонентів формування безпечного освітнього простору має поширюватись на всі навчальні заклади Чернігівщини.

Починаючи з середини 90-х років минулого століття у Чернігові щорічно проводиться міський фестиваль-конкурс "Молоді таланти Чернігова". Декілька тисяч юних жителів міста кожного року представляли на суд журі свої досягнення у різних видах мистецтва: хореографії, співу, художнього читання, театру, фольклору, тощо. Традиційно найталановитіші отримували дипломи переможців фестивалю від управління освіти.

Цього року фестиваль змінює формат: головна мета проєкту "Молоді таланти Чернігова - 2020" – створити концертну програму силами здобувачів освіти кожного закладу та продемонструвати її учасникам освітнього процесу, подарувавши їм яскраві враження та гарний настрій. Журі фестивалю-конкурсу оцінить не тільки кожен окремий виступ молодого дарування в уже традиційних номінаціях з урахуванням вікових категорій, а й концертну програму в цілому. Це дасть змогу закладу освіти продемонструвати рівень виховної та гурткової роботи у закладі, стане індикатором залучення здобувачів освіти до позакласної роботи, охоплення їх позашкільною освітою.

 

25.02.2020 свої концерні програми представили юні дарування Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №10 та Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6.