РОЗДІЛИ САЙТУ
- ⇒ Нормативна база
- ⇒ Дистанційна освіта
- ⇒ Нова українська
школа
- ⇒ Вступ до першого
класу
- ⇒ Профільна загальна
середня освіта
- ⇒ Національний
мультипредметний тест
- ⇒ Цивільний
захист
- ⇒ Матеріально-технічна
база закладів
освіти
- ⇒ Шкільний
громадський
бюджет
- ⇒ Стратегія розвитку
освіти Чернігівської
територіальної громади
- ⇒ Харчування
- ⇒ Доступ до публічної
інформації
- ⇒ Публічні закупівлі
- ⇒ Вакансії
- ⇒ Реєстрація в ДНЗ
- ⇒ ІРЦ
- ⇒ Телефони
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
Український центр оцінювання якості освіти
Київський регіональний центр оцінювання якості освіти
Управління Державної служби якості освіти у Чернігівській області
Управління освіти і науки облдержадміністрації
Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Чернігівської міської ради
Youtube-канал управління освіти
ПРО УПРАВЛІННЯ
КАЛЕНДАР НОВИН
АРХИВ
Як у маленького деревця турботливий садівник укріплює коріння…,
так і педагог повинен турбуватися про виховання у своїх
дітей почуття безмежної любові до України…,
вірності великим традиціям.
В. О. Сухомлинський
Відповідно до наказу управління освіти Чернігівської міської ради №308 від 07.07.2017 «Про затвердження Плану заходів щодо реалізації обласної цільової програми з національно-патріотичного виховання на 2017-2020 роки в закладах освіти міста» у дошкільному навчальному закладі №37 «Казка» у ІІІ кварталі 2017 року проведені такі заходи: педагогічний КВК «З любов’ю до України», майстер-клас «Народні обереги», тематичні заняття «Україну любимо і шануємо», свято-розвага «Україно моя, ти найкраща у світі», екскурсія старших груп до ЗНЗ №17 до пам’ятної дошки загиблому в АТО Руднику Артему, читання та інсценування творів художньої літератури, виготовлення поробок, національної символіки, частування національними стравами, випуск родинних газет, виставки-конкурси, «круглі столи».
- Опубліковано: 21-09-2017, 17:21
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1211
|
До святкування Дня міста Чернігова в ДНЗ було розроблено і проведено комплекс заходів, присвячених цій даті.
Задля того, щоб ознайомити дітей з поезією, присвяченою саме Чернігівському краю, було проведено літературний конкурс «Я живу в чудовім місті, я в Чернігові живу…». Малята декламували вірші, намагаючись передати всю любов до рідного міста, що має бути в серці кожної людини.
До святкових заходів були залучені і батьки вихованців, які творчо підійшли до участі у конкурсі спільних малюнків «Чернігів – рідна сторона». Кожна робота була пронизана любов’ю до рідного міста.
Ну а яскравим дійством став вечір розваг за участю вихованців садка «Чернігів рідний, рідна сторона», де діти мали змогу виконати пісні про рідний край, прийняти участь в іграх, продемонструвати свої танцювальні здібності, дізнатися багато нового та цікавого про своє місто. Тож, позитивні емоції та піднесений настрій надовго залишаться як у малят, так і у дорослих. Адже майбутнє нашого міста і нашої країни-це малеча, в серденьках якої вже живе любов до рідної землі.
- Опубліковано: 21-09-2017, 17:06
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1108
|
На базі ДНЗ №2 з нагоди відзначення Дня міста та 74-ї річниці визволення Чернігова від нацистських загарбників було проведено флешмоб, де діти виклали прапор Чернігівської області на фоні прапора України, показавши єднання міста та всієї України. Дітьми середньої групи дошкільного навчального закладу №2 було відвідано відкритий урок 2-Б класу вчитель Акулова Світлана Василівна на базі ЗНЗ №34 "За цвіт життя завдячуємо ми полеглим й посивілим ветеранам".
- Опубліковано: 21-09-2017, 17:01
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1223
|
У ДНЗ №39 святкували День Чернігова. У всіх групах були проведені виховні заходи. Діти старших груп № 5, 9 відвідали фотогалерею «Моє місто», що розміщено у садочку. Заняття проводились з використанням лепбуків «Моє місто Чернігів». Батьки також взяли активну участь до підготовки святкових заходів.
Наш Чернігів – найкраще місто!
- Опубліковано: 21-09-2017, 10:10
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1302
|
20 вересня в ДНЗ № 42 «Русалонька» (завідувач Мова І. Б.) відбувся майстер-клас для педагогів-дошкільників «Нотан – гра світла і тіні, мистецтво малювання ножицями».
Захід відвідали представники всіх дошкільних навчальних закладів міста.
В ході роботи вихователь – методист Череватенко Т. В. познайомила педагогів з інноваційною технологією художньо-естетичного спрямування «Нотан» та адаптацією її до умов дошкілля, адже в даній концепції закладений глибокий потенціал розвитку дитини. Надзвичайно творча атмосфера вирувала в просторі дошкільного закладу серед активних учасників заходу, відкритих до пошуку нових ідей.
- Опубліковано: 20-09-2017, 17:29
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1351
|
19 вересня на базі Чернігівського міського Центру туристсько-оздоровчої та виховної роботи з дітьми і молоддю в ур. Ялівщина для вихованців дошкільного навчального закладу № 60 був організований традиційний «День здоров’я». Майбутні туристи вчили правила поводження в лісі, долали різноманітні перешкоди, варили кашу, шукали скарби. Діти із задоволенням долали усі етапи і, на завершення, пройшли почесну посвяту в маленьких туристів!
- Опубліковано: 20-09-2017, 14:34
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1008
|
- Опубліковано: 19-09-2017, 07:57
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1146
|
Роками складалася практика розподілу існуючих годин між співробітниками, які вже працюють у навчальному закладі, та робота педагогічних працівників на 1,5 ставки. Звичайно, це позначається і на якості освітніх послуг.
Як кажуть, не знаєш, як вчинити, – вчинити по закону! Управління освіти запропонувало принаймні зазначити, що у ДНЗ є потреба у фахівці, спробувати його знайти (у нас два педвузи в регіоні), і лише у разі, якщо не буде претендентів – «довантажити» існуючих працівників по заміні, якщо їх графік роботи буде це дозволяти.
Серед освітньої структури саме дошкільна освіта першою отримала свої штатні нормативи. Діють вони з 1 січня 2011 року. Йдеться про Типові штатні нормативи дошкільних навчальних закладів, затверджені наказом Міносвіти від 04.11.2010 р. № 1055 (далі – Типові нормативи № 1055, наказ № 1055). Цей документ має обов’язковий характер: він пройшов реєстрацію в Мін’юсті. На його підставі встановлюють штатні розписи державних та комунальних дошкільних навчальних закладів. Це закріплено у ст. 39 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-III (далі – Закон №2628).
Нормативи чисельності окремих посад
в дошкільних навчальних закладах
№ з\п |
Посада |
К-ть штатних одиниць |
К-ть груп |
Типи закладів |
1. |
Музичний керівник |
по 0,25 |
На 1 групу |
Всі |
2. |
Інструктор з фізкультури |
по 0,125 |
На 1 групу |
Всі |
3. |
Керівник гуртка |
по 0,125 |
На 1 групу |
Всі |
4. |
Медична сестра з дієтичного харчування |
0,25 |
2 – 4 |
Всі |
0,5 |
5 - 9 |
|||
1,0 |
10 і більше |
|||
5. |
Медична сестра (ясла-садки) |
0,5 |
Додатково якщо 4 і більше групи для дітей до 3-х років |
Всі |
6. |
Практичний психолог |
0,5 |
До 7 груп (місто); до 4 груп (село) |
Загальний |
0,75 |
7 - 8 груп (місто); 4-5 груп (село) |
Загальний |
||
1,0 |
9 і більше груп (місто); 6 і більше (село) |
Загальний |
||
1,0 |
2 і більше груп |
Компенсуючий та комбінований |
||
7. |
Соціальний педагог |
1,0 |
На 1 заклад |
Всі |
8. |
Учитель-логопед |
1,0 |
На кожну групу з порушеннями мови |
Спеціальні та комбіновані |
1,0 |
На кожні 10 дітей з тяжкими порушеннями мовлення або 12 дітей з фонетико-фонематичним недорозвиненням. |
Спеціальні та комбіновані |
||
9. |
Учитель-дефектолог |
1,0 |
На 1 групу |
Спеціальні та комбіновані |
10. |
Вихователь-методист |
0,5 додатково |
4-7 груп |
Компенсуючий (ясла-садки) |
1,0 додатково |
8 і більше груп |
|||
11. |
Вихователь-методист |
0,5 додатково |
4-5 груп |
Компенсуючий (дитячі садки) |
Педагогічне навантаження педагогічних працівників дошкільних закладів визначається Законом України «Про дошкільну освіту» (Стаття 30).
Стаття 30. Педагогічне навантаження, оплата праці, відпочинок педагогічних та інших працівників у сфері дошкільної освіти
1.Педагогічний працівник дошкільного навчального закладу – особа з високими моральними якостями, яка має відповідну вищу педагогічну освіту, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.
2.Педагогічне навантаженняпедагогічного працівника у сфері дошкільної освіти – час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу.
3. Педагогічне навантаження педагогічного працівника дошкільного навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності відповідно становить: музичного керівника - 24 години, інструктора з фізкультури - 30 годин, вчителя-дефектолога, вчителя-логопеда - 20 годин, вихователя-методиста - 36 годин на тиждень, що відповідає тарифній ставці.
Розміри тарифних ставок інших педагогічних працівників дошкільного навчального закладу встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників дошкільних навчальних закладів здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.
Педагогічне навантаження педагогічного працівника дошкільного навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності обсягом менше тарифної ставки, передбаченої частиною першою цієї статті, встановлюється лише за його письмовою згодою у порядку, передбаченому законодавством України.
Отже, музичний працівник, який працює на 1 ставку (24 години на тиждень) обслуговує 4 групи.
Інструктор з фізкультури, який працює на 1 ставку (36 годин на тиждень) обслуговує 8 груп.
Навчально-виховний процес передбачає наступне.
Так, музичний керівник, наприклад, проводить музичні заняття у всіх групах, починаючи з І молодшої, де виховуються діти 3-го року життя. Заняття проводяться 2 рази на тиждень в ранкові години. Їх тривалість різна, залежно від віку дітей. Протягом одного дня дозволяється проводити заняття не більше як у трьох групах: у двох - до прогулянки і в одній (старшій або підготовчій) – після прогулянки.
Перед заняттям музичний керівник відвідує групу для того, щоб дізнатися про здоров'я дітей, їх настрій. Він також готує приміщення до заняття: провітрює кімнату, підбирає необхідне обладнання, атрибути, розставляє стільчики і т.д. У дні занять музичний керівник зобов'язаний брати участь у ранковій гімнастиці в д/с, тому що музика викликає емоційний підйом у дітей, викликає в них радісне почуття, допомагає дружньо і ритмічно рухатися. На всю цю роботу разом із заняттями дається 1 год. 20хв.; на 2 заняття на тиждень у кожній групі відповідно 2 год. 40 хв.
Окрім занять музичний керівник готує і проводить години розваг і святкових ранків. Вечори розваг музичний керівник організовує двічі на місяць у кожній віковій групі (при наявності у ДНЗ інструктора з фізичного виховання – 1 раз на місяць у кожній групі). Проводити їх треба в другій половині дня. Тривалість вечорів для дітей молодших і середніх груп 15 – 20 хв., для старшої і підготовчої 20 – 30хв.
Велика підготовча роботи вимагається від музичного керівника для проведення свят: це і складання програм свят, і відпрацювання разом з ведучою сценаріїв, і оформлення приміщення та ін.
На цю підготовку відводиться 1 год. 20хв. щотижня в кожній групі.
Діти готуються до розваг і святкових ранків під час музичних занять і занять рідної мови, а також інших видів навчання.
Музичний керівник проводить з вихователями групові та індивідуальні заняття та консультації, на яких розучуються рухи, пісні, інсценізації, які з часом будуть виконувати діти або вихователі на святах, а також продумуються та готуються святкові сюрпризи і репертуари розваг. Вони разом продумують, як краще і цікавіше провести вечір розваг за участю дорослих, з'ясовують роль кожної дитини у святковому ранку, планують самостійну діяльність дітей, готують костюми та різні атрибути. Проводиться робота з ознайомлення вихователів з методикою гри на дитячих музичних інструментах.
На роботу музичному керівникові з вихователя ми кожної групи відводиться по 2 години щотижня
Музичний керівник турбується про те, щоб в ДНЗ був оформлений «куточок батьків». У ньому, разом з іншими матеріалами, повинні зберігатися ноти й тексти пісень, які співали діти даної групи, список платівок і музичних інструментів, доступних і цікавих дітям, методичні статті й запитання музичного виховання.
З дітьми старшої і підготовчої груп доцільно проводити екскурсії на лялькові вистави в театр, театр опери та балету і ін. культпоходи.
У підсумку, на всі види роботи в дошкільному закладі музичний керівник витрачає по 6 годин на тиждень у кожній віковій групі (у чотирьох групах - 24 години).
Якщо протарифікувати музичного керівника на 1,5 ставки (36 годин на тиждень).
Повинен обслуговувати 6 груп (відповідно провести у першій половині дня 12 занять на тиждень).
Графік роботи музичного керівника складається відповідно до графіка (режима роботи) закладу. Зазвичай у дошкільних закладах передбачений такий режим: 10-00 – 12-00 – прогулянка на свіжому повітрі;
12-00 – 13-00 – обід;
13-00 – 15 -00 – денний сон;
15-00 – 16-00 – загартування, самостійні ігри, розваги;
16 -00 – 16-40 – вечеря;
16-40 – 18-00 – прогулянка.
Навчальні заняття зазвичай проводятьсяз 9-00 по 10-00 (тривалість одного заняття від 15 хвилин до 30 хвилин, в залежності від вікової групи + підготовчий момент + провітрювання, вологе прибирання).
Неважко підрахувати скільки один музкерівник може провести музичних занять) за 1 астрономічну годину в день.
От і з’являються у графіках роботи музичних керівників, які працюють на 1,5 ставки (36 годин на тиждень) такі види навчально-виховного процесу: вивчення нормативної літератури (з 13-00 – 14-00), вивчення методичної літератури (14-00 – 15-00), робота з планами (наприклад, з 16-00 до 17-00) (а це приклади з реально поданих у вересні 2017 року графіків!!!). Так і набігають 12 годин (додаткових 0,5 ставки) для здійснення навчально-виховного процесу (?!!).
Неважко уявити графік роботи інструктора з фізкультури який працює на 1,5 ставки (обслуговує 12 груп, працює 45 годин на тиждень). Він вимушений на самоосвіту у стінах закладу витрати ще більше часу, щоб відпрацювати свої 9 годин.
Так від чого страждають діти? Може варто спробувати знайти фахівця на вільну вакансію, щоб у педагога було більше часу на роботу безпосередньо з малечею, а не платити просто за самоосвіту в стінах ДНЗ! Давайте дамо шанс молодим фахівцям отримати робоче місце, хоча б визначивши, що у дитсадку є вільна вакансія?!
- Опубліковано: 9-09-2017, 14:58
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 21540
|
21 серпня 2017 року до Дня Державного прапора України звихованцями ДНЗ №21 «Дзвіночок» разом з відділом організаційного забезпечення, документування та контролю Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області проведено екскурс в історію одного з символів нашої держави – Прапора,під гаслом:
"Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє — небо, жовте — жито;
Прапор цей оберігаєм,
Він — святиня, знають діти".
Дошкільнятам в ігровій формі подано символічне значення кольорів Державного Прапора України, історію походження, перше підняття Державного Прапора України. Спеціальними фарбами на щічках дітей намальовано маленькі прапорці. Так, за допомогою аквагриму дорослі нагадали вихованцям дошкільного закладу про українську символіку, запалили вогник українського духу.
23 серпня вихованці закладу у святкових вишиванках, з веселим настроєм разом з музичним керівником Даніч В.А., вихователями Костенко А. М., Циркуновою Т. О. співали українські пісні, танцювали таночки, із захопленням водили хороводи та грали в народні ігри.
Додано ще одну краплинку патріотизму в дитячі серця!
- Опубліковано: 24-08-2017, 08:57
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1442
|
Сьогодні до дитячого закладу завітало чудове яскраве свято – День Державного Прапора – одне з головних для нашої країни. Діти прийшли в садочок святково одягнені, з жовто-блакитними прапорцями, з щасливими обличчями.
Вони пишаються тим, що українці! Свято розпочалося Державним Гімном України, який діти прослухали з гордістю, затамувавши подих, а у дорослих на очах бриніла сльоза. Свято ще раз нагадало, що ми всі хочемо жити у мирній державі, на радість своїй землі, під яскраво-блакитним, безхмарним небом, а поруч щоб завжди колосилася золота пшениця.
- Опубліковано: 23-08-2017, 13:56
| - Автор: Управління освіти
- Коментарів: 0
- Переглядів: 1416
|