РОЗДІЛИ САЙТУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

ПРО УПРАВЛІННЯ

КАЛЕНДАР НОВИН
«    Листопад 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

АРХИВ
Листопад 2024 (76)
Жовтень 2024 (159)
Вересень 2024 (75)
Серпень 2024 (36)
Липень 2024 (24)
Червень 2024 (108)
Керівник управління освіти м. Чернігова виступив на виїзному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

Керівник управління освіти м. Чернігова виступив на виїзному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій

Начальник управління освіти Чернігівської міської ради Василь Білогура 7 червня брав участь у виїзному засіданні Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, яке відбулося в Чернігівській обласній державній адміністрації. Тема засідання  - «Законодавче забезпечення доступності повної загальної середньої освіти та запровадження якісної профільної старшої школи (на прикладі Чернігівської області)».

Василь Білогура на цьому засіданні доповів про особливості реформування мережі навчальних закладів Чернігова на наступному етапі освітньої реформи.

- Перехідні положення Закону України «Про повну загальну середню освіту» чітко регламентують терміни, коли, якщо не буде прийнято інших змін, засновники мають привести мережу закладів освіти у відповідність до нової системи. І з 1 вересня 2024 року 30 закладів загальної середньої освіти м. Чернігова втрачають право надавати профільну середню освіту. Відповідно, ми плануємо, що в місті буде 4 заклади, які будуть її надавати, працюючи за рівнем ліцеїв. Ще два заклади будуть працювати за першим рівнем (початкової школи) і 26 закладів – як гімназії, які в своєму складі будуть мати й початкову школу як структурний підрозділ, - проінформував він.

Керівник управління зазначив, що трансформація мережі закладів середньої освіти міста відбувається поетапно, шляхом реорганізації закладів. Учні, які вже навчаються в будь-якому з них, ще зможуть там і завершити своє навчання.

При визначенні того, які навчальні заклади стануть ліцеями, було опрацьовано 10 індикаторів. Зокрема, всі 4 заклади, які в Чернігові реорганізуються в ліцеї, вже багато років демонструють серйозні досягнення дітей у навчанні, а також мають якісний кадровий потенціал. Майбутня їх багатопрофільність дозволить врахувати й реалізувати право дитини на якісну сучасну освіту за тим напрямком, де вона бачить свої здібності.

Разом з тим, серед цих індикаторів – і можливість виконання вимог закону про те, щоби заклади початкової та базової середньої шкіл знаходилися для учнів у безпосередній доступності.  Тож ліцеями могли стати лише ті заклади, територію обслуговування яких можна перерозподілити між навколишніми школами з дотриманням цієї вимоги.

Водночас він назвав і моменти в процесі трансформації освітніх закладів, де практика показала потребу у вдосконаленні окремих положень нормативної бази.

Доповідь керівника Управління освіти Чернігівської міської ради прозвучала на виїзному засіданні профільного Комітету Верховної ради на Чернігівщини після виступів  голови Обласної державної адміністрації Анни Коваленко та першого заступника голови Чернігівської обласної ради Ніни Лемеш про реформування та нагальні потреби мережі закладів освіти регіону, а також доповідей заступниці міністра освіти і науки України Віри Рогової та заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергія Колебошина.

Відповідно до порядку денного, на засіданні комітету розглядалися питання:

-законодавче забезпечення доступності повної загальної середньої освіти, запровадження якісної профільної старшої школи (на прикладі Чернігівської області);

-обговорення поправок, зауважень і пропозицій до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких Законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти" (№4629-1);

-про створення робочої групи щодо підготовки до другого читання проекту Закону України "Про внесення змін до деяких Законів України щодо використання майна ліквідованих комунальних закладів загальної середньої освіти в сільській місцевості" (№53-20).