РОЗДІЛИ САЙТУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

ПРО УПРАВЛІННЯ

КАЛЕНДАР НОВИН
«    Листопад 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

АРХИВ
Листопад 2024 (77)
Жовтень 2024 (159)
Вересень 2024 (75)
Серпень 2024 (36)
Липень 2024 (24)
Червень 2024 (108)
Обережно, інформаційна маніпуляція!

Коментар управління освіти Чернігівської міської ради

Інформаційні маніпуляції, поширення завідомо неправдивої інформації, фейкові новини та інші експерименти над споживачами інформації, що здійснюються інструментами політичного впливу під етикеткою «ЗМІ», стали, на жаль, буденністю для чернігівського медійного простору.

Чергова маніпулятивна «новина» від одного з каналів політичного троллінгу стосується результатів прозорого тендеру, за яким між управлінням освіти Чернігівської міської ради і постачальником комп’ютерного обладнання підписана угода з дотриманням усіх діючих процедур.

У заголовок «новини» з метою нанесення репутаційних втрат особисто керівнику освітньої галузі міста винесене безапеляційне твердження про нібито «кримінальну» славу постачальника обладнання, якому керівник «віддасть 2 мільйони».

Нікчемність опублікованого матеріалу і суть твердження про «кримінальну славу» розкриває сам його зміст. У публікації йдеться чомусь про судові провадження щодо сторонніх юридичних осіб і фірм, з якою компанія-постачальник обладнання мала економічні стосунки. На думку авторів грубої інформаційної маніпуляції, саме так наживають «кримінальну» славу. Навіть якщо за тобою немає жодного доведеного у суді криміналу.

Гірше того, автори «новини» підштовхують читача до висновку, що провиною управління освіти є чітке дотримання усіх діючих процедур. Адже не підписувати угоди на постачання обладнання за результатами проведеного прозорого конкурсу замовник не міг.

З юридичної точки зору автори маніпулятивної публікації використали ухвали слідчих суддів щодо проведення слідчих дій у незавершених кримінальних провадженнях. Такі ухвали відповідно до приписів Кримінального процесуального кодексу України в жодному випадку не встановлюють юридичні факти вчинення тими чи іншими особами злочинних дій. Відповідно до положень Кримінального процесуального кодексу України ухвали слідчого судді щодо надання доступу до доказів є лише проміжними процесуальними документами щодо заходів забезпечення кримінального провадження і не мають преюдиційного значення.

Очевидно, що в цьому випадку твердження про «кримінальну славу» є беззмістовним припущенням авторів, які ставлять собі за мету  лише привернення уваги читача за допомогою  гучного тенденційного заголовка.

В той же час при організації та проведенні управлінням освіти Чернігівської міської ради публічної закупівлі були повністю дотримані засади та принципи публічних закупівель, чітко витримані строки для прийняття процедурних рішень.

Стаття не містить конкретних посилань на будь-які порушення, яких припустився замовник закупівлі ані щодо обсягу наданих учасниками документів, ані щодо визначення переможця та укладення з ним договору про закупівлю.

По суті, автори звинувачують керівника управління освіти Чернігівської міської ради лише в самому допуску до процедури закупівлі учасника, про якого або про контрагентів якого згадується в ухвалах слідчих суддів.

Разом з тим, авторам подібних матеріалів, насамперед, належить знати законодавство про публічні закупівлі, яке прямо забороняє замовнику публічної закупівлі будь-яким чином дискримінувати учасників, в тому числі за ознакою наявності публічних критичних матеріалів щодо нього, за відсутності належних, допустимих, достовірних і достатніх доказів вчинення ним того чи іншого правопорушення.

Звертаємо увагу, що Законом України «Про публічні закупівлі» встановлені чіткі кваліфікаційні критерії до учасників закупівлі. Зокрема, учасник у складі тендерної пропозиції надає належним чином оформлену довідку про відсутність судимості посадових осіб юридичної особи або фізичної особи.

Учасник, який управлінням освіти Чернігівської міської ради визнаний переможцем закупівлі  як такий, що запропонував найнижчу ціну, надав всі передбачені Законом кваліфікаційні документи, включаючи зазначену вище довідку про відсутність судимості.

Отже, дії згаданого інформаційного каналу політичного впливу системно дискредитують  як галузь освіти міста, так і професію журналіста. Це відбувається шляхом грубого порушення норм журналістської етики і маніпулятивним цькуванням керівника профільного управління регулярними надуманими інформаційними приводами.

Коментар начальника управління освіти Чернігівської міської ради Василя Білогури:
         - Інформаційний канал, що оприлюднив дану маніпуляцію, має безпосереднє відношення до певної політичної сили, яка багато років була при владі й результати роботи якої  ми вже бачили в минулому.

У той час, коли Міністерство освіти і науки України і управління освіти на місцях спрямовують чимало зусиль на боротьбу з булінгом у навчальних закладах, ми спостерігаємо яскравий приклад булінгу в дорослому житті.

На жаль, маніпулятивність і фейковість подібних «новин» дозволяють їхнім авторам вбити одразу двох зайців: набути дешевої слави гучними заголовками, а політичне кілерство назвати журналістикою.

Як із цим боротися? Є різні шляхи.

Наприклад, парламент Малайзії прийняв закон про кримінальну відповідальність (до 6-ти років в’язниці і 128 тисяч доларів штрафу) за поширення фейкових новин. Дискусія про це активно точиться зараз і у Верховній Раді України.

            Але я впевнений, що демократичне українське суспільство навчилося відрізняти якісну інформацію від полови дешевих політичних замовлень.