РОЗДІЛИ САЙТУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

НАВЧАЛЬНІ ЗАКЛАДИ

КАЛЕНДАР НОВИН
«    Серпень 2022    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

АРХИВ
Серпень 2022 (3)
Липень 2022 (9)
Червень 2022 (37)
Травень 2022 (26)
Квітень 2022 (9)
Березень 2022 (3)

Наказ управління освіти "Про протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти міста"Наказ управління освіти "Про протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти міста"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 28 грудня 2019 року № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 року за № 111/34394, № 112/34395: reaguvannya-na-vipadki-bulngu-NAKAZ-MON.pdf [654.07 Kb] (cкачувань: 60)

 

Куди звернутися у разі булінгу або насильства?

 

  • Дитяча лінія ☎ 116 111 або ☎ 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00) Національна дитяча "гаряча лінія";
  • Гаряча телефонна лінія щодо булінгу ☎ 116 000;
  • Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або ☎ 0 800 500 335;
  • Урядова гаряча лінія з попередження домашнього насильства ☎ 1547;
  • Уповноважений  Верховної Ради  з прав людини ☎ 0 800 50 17 20;
  • Уповноважений Президента України з прав дитини ☎ 044 255 76 75;
  • Центр надання безоплатної правової допомоги ☎ 0800 213 103;
  • Національна поліція України ☎ 102.

 

Пропонуємо посібники та корисні посилання для педагогів, батьків та дітей щодо попередження та протидії булінгу:

Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід 

Застосування діагностичних мінімумів в діяльності працівників психологічної служби 

Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом «рівний-рівному/рівна-рівній» та вирішення конфліктів мирним шляхом у закладах освіти 

Кодекс безпечного освітнього середовища 

Комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом.Базові навички медіації»
Освітня програма гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації»
Освітня програма факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» 

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/protidiya-bulingu/korisni-posilannya-shodo-temi-antibulingu

http://www.edu.gov.on.ca/eng/multi/ukrainian/BullyingUK.pdf

http://www.boyarka.cspr.info/wp-content/uploads/2017/11/ne_smjsya_z_mene.pdf

https://www.stopbullying.com.ua/ 

Профілактика булінгу у ЧСШ №1

10.02.2022 року до ЧСШ №1 завітали старший інспектор відділу зв'язків з громадськістю управління патрульної поліції в Чернігівській області ДПП лейтенант поліції Мороз Наталія Миколаївна, яка провела профілактичне заняття з учнями 3 класу "Булінг у навчальному середовищі".

Профілактика булінгу в ЗОШ №29

Бесіда на тему "Булінг" з учнями 4-Б класу ЗОШ №29  та здобувачами освіти туристичного гуртка (керівник Луганцева Марина). Діти дізналися, що таке булінг, його ознаки, куди звертатися у разі вчинення булером до дітей неправомірних дій, безпечне користування соціальними мережами. Захід провела старший інспектор відділу зв'язків з громадськістю управління патрульної поліції в Чернігівській області ДПП лейтенант поліції Мороз Наталія Миколаївна.

Зупинимо булінг разом!

У рамках Всеукраїнської компанії "16 днів проти насилля" психологом школи з учнями 6-А класу було проведено тренінг "Протидіємо булінгу!". Здобувачі освіти переглянули та обговорили відеоролик "Скажи насильству НІ", виконали вправи з профілактики булінгу та кібербулінгу, вчились працювати в команді й толерантно ставитись один до одного.

Тиждень психологічної служби в ліцеї №15

Закінчився Тиждень психологічної служби. В Ліцеї №15 було проведено інтерактивне заняття для 6-Б класу «Протидія булінгу в дитячому середовищі», переглянули відеоролики на тему «Скажи насильству НІ!» (7-Г клас), «Протидія торгівля людьми» (8-Г клас), «Профілактика булінгу та кібербулінгу» (4-Д). Проведено урок з елементами тренінгу «Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» (4-В).

Стоп булінг!

З метою розвивання навичок безконфліктного спілкування, толерантності серед дітей, виховання в учнів поваги один до одного, відповідальність за власні вчинки, у Чернігівській ЗОШ № 17, були проведені цікаві профілактичні заходи, а саме: "Ми обираємо світ без булінгу", "STOP! Булінг!" - перегляд відео-ролику, спілкування та розглядання різних питань та ситуацій по даній темі. Були охопленні учні 5-8 класів. Під час заходів, учні ознайомилися з інформацією стосовно заборони всіх форм насильства та жорстокого поводження з дітьми.

Зустріч з інспекторами поліції у ЗЗСО №36

4 листопада 2021 року до ЗЗСО № 36 завітали інспектори відділу зв’язків з громадськістю УПП в Чернігівській області ДПП Мельник Ольга та Мороз Наталія. Здобувачі освіти 1-2 класів отримали знання «10 головних правил безпеки»,  та застосували їх на практиці, шляхом програвання життєвих ситуацій; повторили основні правила поведінки з незнайомими людьми.  Учням 3-х класів сподобалась бесіда у формі діалогу з  інспекторами про необхідність дотримання правил дорожнього руху, яка була підкріплена прикладами з практики поліцейських та статистичними даними. З учнями 4-х класів відбулася цікава розмова про булінг, права та обов’язки дітей, у ході якої детально розібрали можливі ситуації із життя та наголосили про наслідки булінгу.

Порядок подання та розгляду заяв щодо випадків булінгу (цькування) у закладі освіти

•    Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
•    Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
•    Здобувач освіти, який став свідком булінгу у закладі, зобов’язаний повідомити про це вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти.
•    Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.
•    Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
•    Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
•    Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.
•    Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
•    Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда -Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.

Щоб протидіяти булінгу, права і обов’язки учасників
освітнього процесу розширено: 

Педагогічні працівники:
•    Мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;
•    Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Поради дітям щодо протидії булінгу (цькуванню):

•    Уникай агресора й перебувай у товаристві друзів. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у транспорті (у шкільному автобусі), у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти кривдника. Запропонуй те ж саме своєму другу.
•    Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв’язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються агресори. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч агресору. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти. Іноді треба навчати дітей робити непроникний вираз обличчя, поки вони не позбудуться небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати розбишаку).
•    Дій хоробро, йди та ігноруй агресора. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.
•    Усунь провокаційні фактори. Якщо агресор вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою.

Порядок реагування:

•    Розкажи дорослим про знущання. Вихователю, директору, батькам, вони можуть допомогти припинити знущання.
•    Нічого не бійся, не мовчи, розповідай про це. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із завучем, учителем, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім. Зателефонуй до єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги та отримай там поради, правовий захист (покроковий алгоритм дій, як діяти в тій чи іншій ситуації) 0 800 213 103.
•    Повідом про факт цькування Національну поліцію України. Зателефонуй за номером 102 та розкажи усі подробиці знущань.

 Профілактичні заходи в СЗОШ № 2Профілактичні заходи в СЗОШ № 2 

З метою профілактики негативних явищ в шкільному середовищі  з 22 по 26 березня 2021 н.р. у закладі освіти пройшли заходи: бесіди  (у межах одного класу з дотриманням протиепідемічних заходів) зі шкільним інспектором ювенальної превенції на теми «Стоп булінг!», «Профілактика правопорушень»; бесіда із лікарем-наркологом на тему «Профілактика вживання психоактивних речовин»; засідання шкільного парламенту «Будь обізнаний – булінг і сварка! У чому різниця?».